امام جمعه موقت تهران در همایش تجلیل از مادران و همسران شهید شهرستان ری:

خدا بکشد کسانی را که خانواده شهدا را پشت در نگه می دارند/ هیچ کس عقربه اجل را نمی تواند جلو یا عقب ببرد

خبرگزاری بسیج: همایش تجلیل از هزار مادر و همسر شهید شهرستان ری با حضور جمعی از مسئولان و خانواده های معظم شهدا در حسینیه حضرت فاطمه (س) ستاد فرماندهی سپاه حضرت سیدالشهدا (ع) استان تهران برگزار شد.
کد خبر: ۸۸۳۷۴۵۰
|
۲۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۵

به گزارش خبرنگار استان تهران خبرگزاری بسیج؛ آیت الله صدیقی، امام جمعه موقت تهران، در این مراسم با تجلیل از خانواده های سرافراز شهدا، خاطرنشان کرد: شما خانواده های معتقد شهید، خود را دلداده به اهل بیت عصمت و طهارت می دانید. وی ادامه داد: اجل هر کسی را خداوند مقدر کرده است و هیچ کس عقربه اجل را نمی تواند جلو یا عقب ببرد و خداوند برای هرکس به گونه ای تقدیر را نوشته است. خیلی از افراد به جبهه رفتند و از ابتدا تا پایان جنگ حضور داشتند اما شهادت نصیب آنها نشد اما خداوند خواست که فرزندان و همسران شما به شهادت برسند و به جایی برسند که متعلق به هر کسی نیست.

آیت الله صدیقی، افزود: شما خانواده های معزز شهدا ضرر نکردید شهدای شما هم سودی بالاتر از این بدست نمی آوردند.

وی با ذکر آیاتی از سوره آل عمران، تصریح کرد: خداوند در قرآن می فرماید؛ گمان نکنید کسانی که در راه خدا کشته می شوند جزو اموات هستند، بلکه زنده هستند و نزد من روزی می خورند.

شهید سایه خداست

وی تاکید کرد: زندگی شهدا دنیایی نیست بلکه آنها پیش خدا هستند و همه جا حضور دارند. شما مادران شهدا گمان نکنید که تنها هستید، بلکه فرزندان شما زنده هستند و در کنار شمایند هرچند شما آنها را نمی بینید، اما آنها شما را می بینند و هر وقت دلتنگ شدید می توانید با آنها حرف بزنید، درد دل کنید و سفره دل خود را برای آنها پهن کنید. شهدا زنده هستند، در مکه، در کربلا و سوریه و همه جا هستند. شهید سایه خداست هرکجا خداهست شهید هم حضور دارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: ملتی که علیه کفر، فساد، فحشاء، ظلم و غارتگری به پا خاسته و قیام کرده است؛ قربانی داده و مادامی که در مسیر انقلاب است، پایدار و پاینده است. شهدای ما آوایشان بلند است که دلخوش بدارید بدانید شما که ثابت قدم هستید نگرانی و غم نخورید و مشکلات انقلاب شما حل می شود.

وی از کسانی که در خط شهدا هستند و برای شهدا مجالس برگزار می کنند و به خانواده شهدا عرض ادب و خدمت می کنند قدردانی کرد و گفت: اما کسانی هم هستند که دچار غفلت شدند، به خارج رفتند، در خط انقلاب و شهدا نیستند باید پاسخگو باشند.

 همه ادارات باید در خدمت خانواده های عزیز شهدا باشند

صدیقی تاکید کرد: خداوند از میان میلیاردها انسان، این شهدا را انتخاب کرده است و خدا بکشد مسئولان و کسانی را که به خانواده شهید توجه نمی کنند و آنها را پشت در نگه می دارند؛ همه ادارات باید در خدمت خانواده های عزیز شهدا باشند هر مقام و مسئولی که با شما جور نباشد مورد نفرین شماست.

  گفتنی است که در مراسم تجلیل از هزار مادر و همسر شهید شهرستان ری که به مناسبت هفته بزرگداشت شهدا، در حسینیه سپاه حضرت سیدالشهدا (ع) برگزار شد،      حجت الاسلام شاهچراغی امام جمعه شهرری، نصیری مدیر کل بنیاد شهید استان تهران، تمهیدی معاون سیاسی فرماندار شهرستان ری، صفوی شهردار منطقه ۲۰، علی طلوعی فرمانده ناحیه مقاومت ری، حجت الاسلام مسلمی معاون اجتماعی فرهنگی شهرداری منطقه ۲۰ و حسین نصرالله رئیس بنیاد شهید شهرستان ری حضور داشتند.

در این مراسم که با برنامه هایی همچون همخوانی گروه ساجدین، شعر سرایی صابر خراسانی، مدیحه سرایی امیر نعیمی و دیگر برنامه های متنوع همراه بود، مدیر کل بنیاد شهید استان تهران نیز در سخنانی یاد و خاطره شهدا و همچنین سالروز تأسیس بنیاد شهید را گرامی داشت.

 

 

ارسال نظرات