مسئول سازمان بسیج طلاب و روحانیون در گفت‌وگو با «بسیج»:

معرفی الگوهای موفق بسیج گامی در راستای توسعه فرهنگ بسیجی است

حجت الاسلام شاهرودی گفت: یک از اقداماتی که برای انتقال تفکر بسیجی به بدنه می‎توان انجام داد؛ این است که الگوهای بسیجی در همه عرصه‎ها را به جامعه معرفی کنیم آن هم الگوهایی که در عرصه‎های مختلف موفق بوده است.
کد خبر: ۸۸۱۸۳۸۵
|
۰۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۶
حجت الاسلام محمود محمدی شاهرودی مسئول سازمان بسیج طلاب و روحانیون در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری بسیج پیرو اظهارات اخیر سردار غیب‎پرور رئیس سازمان بسیج مستضعفین مبنی بر اینکه فرهنگ و تفکر بسیجی است که همواره خود را مدافع جان و مال مردم می‎داند عنوان کرد: یک از اقداماتی که برای انتقال تفکر و اندیشه بسیجی به بدنه می‎توان انجام داد؛ این است که الگوهای بسیجی در همه عرصه‎ها را به جامعه معرفی کنیم آن هم الگوهایی که در عرصه‎های مختلف موفق بوده است ازجمله عرصه اقتصاد مقاومتی، امنیت و ..

محمدی شاهرودی بیان داشت: به عنوان نمونه تفکر بسیجی در عرصه امنیت وارد شده و اگر امروز از لحاظ امنیت با مشکلی مواجه نیستیم به خاطر حضور عناصر بسیجی است که با روحیه انقلابی‎گری در مجموعه امنیتی کشور درحال تلاش هستند و همینطور اگر در اقتصاد وارد شود اقتصاد نیز شکوفا می‎شود و اگر در عرصه فرهنگ ورود پیدا کند فرهنگ ناب ما متجلی می‎شود؛ لذا در قدم اول باید این الگوهای شاخص بسیج را در همه بخش‌‎ها با بهترین شیوه به جامعه معرفی کنیم و این کار باید با زبان هنر شکل گیرد.

وی در ادامه گفت:  تفکر بسیجی مبتنی بر باور و اعتقاد به انقلاب و ارزش‎های اسلامی است لذا برای اینکه این تفکر و ارزش‎ها گسترش پیدا کند باید مبانی اعتقادیمان را با زبان‎های مختلف گسترش دهیم و در حوزه فعالیت ما زبان تبلیغ است که روحانیت به عنوان مبلغان اصلی دین نقش بسزایی در توسعه این تفکر ناب دارند، همچنان‎که با زبان هنر  و با برگزاری دوره‎های آموزشی در بخش‎های مختلف در بین افراد متعدد نیز می‎توان باورهای دینی جامعه و تفکر بسیجی را تقویت کرد و توسعه بخشید.

مسئول سازمان بسیج طلاب و روحانیون در خاتمه بیان کرد: همچنین با توجه به اینکه بسیجی در عرصه سازندگی، فرهنگی و .. دارای نماد است؛ بایستی فضای جامعه را با این نمادهای بسیجی فضاسازی کنیم و در سراسر کشور به صورت پررنگ تبلیغ کنیم تا قدمی دیگر در راستای گسترش تفکر بسیجی برداریم.
ارسال نظرات