مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان زنجان:

کشاورزان غیر ساکن در روستاها هم می توانند عضو صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر شوند.

از سال 92 بر اساس قانون مصوب، کشاورزان غیر ساکن در روستاها هم می توانند عضو این صندوق شده و از مزایای آن بهره مند شوند.
کد خبر: ۸۸۰۸۴۳۹
|
۲۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۲
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان زنجان گفت: در زمان حاضر حدود 40 هزار نفر در این استان تحت پوشش بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر قرار دارند که این میزان بیش از 33 درصد جمعیت مشمول در استان را دربر می گیرد.

علی عباسی با بیان اینکه هم اکنون حدود یک هزار نفر در زنجان، از صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر مستمری دریافت می کنند افزود: همراه با پرداخت مستمری دی ماه، مابه التفاوت افزایش 10 درصدی افزایش میزان مستمری در سال جاری نیز به حساب مستمری بگیران واریز می شود.

وی اظهار کرد: در زمان حاضر از جمعیت بیش از 112 هزار نفری مشمول عضویت در بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر در استان زنجان، 33 درصد آن تحت پوشش این بیمه قرار گرفته اند.

عباسی افزود : ساکنان شهرهای زیر 20 هزار نفر جمعیت نیز می توانند با ارائه کپی دفترچه درمان و یا تاییدیه شورای اسلامی شهر و شهرداری محل سکونت خود در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان و روستاییان عضو شوند.

وی بابیان اینکه در این صندوق 2 برابر حق بیمه مشمولان و متقاضیان را دولت پرداخت می کند، اظهار داشت: از سال 92 بر اساس قانون مصوب، کشاورزان غیر ساکن در روستاها هم می توانند عضو این صندوق شده و از مزایای آن بهره مند شوند.

عباسی در ادامه تصریح کرد: پرداخت حق بیمه سالیانه در این صندوق مبلغ مختلف یک میلیون و 500 هزار تا سه میلیون و 600هزار ریال می باشد.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان زنجان خاطر نشان ساخت: محاسبه میزان مستمری دریافتی بر اساس میانگین پرداخت 2 سال آخر متقاضیان است.


ارسال نظرات