خبرهای داغ:
مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه امام حسین(ع):

آخرت گرایی باید یکی از شاخصه های اصلی مسئولان باشد

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه امام حسین(ع) با بیان اینکه آخرت گرایی باید یکی از شاخصه های اصلی مسئولان باشد، گفت: اگر آخرت گرایی در نباشد نتیجه آن اختلاس های چندمیلیارد تومانی و نجومی بگیران این روزها می‌شود.
کد خبر: ۸۷۸۲۵۸۸
|
۰۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از تویسرکان، حجت الاسلام نصرت شمس اللهی در همایش «ملازمان انقلاب» که به مناسبت هفته بسیج در تویسرکان برگزار شد، با اشاره به آیات واحادیث، بیان داشت: اینکه باید امانت ها را به اهلش سپرد یک اصل در آموزه های دینی است.

وی با بیان اینکه روز قیامت از تمامی اعمالی که انجام داده ایم سوال و جواب می شویم، اظهار کرد: پست و مقام ها امانتی در دست مسئولان است و از نظر شرعی خیانت در امانت حرام است و باید به این موضوع اهتمام ویژه ای داشته باشند.

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه امام حسین(ع) افزود: خدامحوری و خداباوری، عدالت طلبی، آخرت گرایی و ولایتمداری از شاخصه های یک مسئول در نظام اسلامی است.

شمس‌اللهی با تأکید بر اینکه آخرت گرایی یکی از شاخصه های اصلی مسئولان باید باشد، تصریح کرد: اگر آخرت گرایی در بین مدیران نباشد و قیامت را در نظر نگیرند، می شود اختلاس های چندمیلیارد تومانی و نجومی بگیران این روزها که گویا روز حساب را فراموش کرده اند.

وی همچنین با اشاره به نامه 53 نهج البلاغه که امام علی(ع) برای مالک نوشتند، گفت: این نامه در حقیقت یک اساسنامه مدیریتی برای تمام مدیران در تمامی دوران ها است که عمده آن توصیه های اخلاقی برای مدیران است و هر مسئول در نظام اسلامی باید این اساسنامه را هر لحظه پیش روی خود داشته باشد.

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه امام حسین(ع) افزود: در این نامه تأکید شده است که مسئول باید بر هوای نفسانی خود مسلط باشد و خشم و غصبها، تشویق ها، امضاء ها و تمام رفتار و کردارش چه فردی و چه اجتماعی برای رضای خدا باشد.

شمس اللهی عنوان کرد: یک مسئول نمونه از ارشد کشوری گرفته تا کارمندان در شهرها باید از فعل حرام همچون اسراف در خرید تجهیزات ادارات پرهیز کند و به طور کامل مراقب بیت المال باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات