رزمایش پدافند غیرعامل در مدارس شهرستان دماوند برگزار شد.

در هفته پدافند غیرعامل تمام واحدهای آموزشی شهرستان دماوند با ۱۵ هزار دانش‌آموز، آموزش‌های لازم را جهت مقابله در مواقع بحرانی فراگرفته و تقریباً کمیته پدافند غیرعامل آموزش و پرورش به ۸۰ درصد از اهداف خود رسیده است.
کد خبر: ۸۷۷۰۷۹۶
|
۲۲ آبان ۱۳۹۵ - ۰۱:۱۶
به گزارش خبرنگارخبرگزاری بسیج: سعید محمد نجفی، مسئول کمیته پدافند غیرعامل و حراست اداره آموزش و پرورش شهرستان دماوند در حاشیه این رزمایش اظهار کرد: هدف از برگزاری رزمایش پدافند غیرعامل در مدارس شهرستان دماوند تمرین مباحث و آموزش‌هایی است که دانش آموزان فراگرفته تا در مواقع اضطراری و خاص همچون زلزله، آتش‌سوزی، سیل و غیره بتوانند از آموخته‌های فراگرفته خود استفاده کنند.

وی افزود: در این رزمایش نمادین تمام اعضای مدیریت پدافند غیرعامل شامل آموزش و پرورش، امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر، نیروی انتظامی، پلیس راهور، آتش‌نشانی، اورژانس ۱۱۵ و مدیریت بحران فرمانداری شهرستان دماوند حضور داشتند تا آموزه‌ها و تجربیات خود را به نمایش بگذارند.

مسئول کمیته پدافند غیرعامل و حراست اداره آموزش و پرورش شهرستان دماوند بیان کرد: در هفته پدافند غیرعامل تمام واحدهای آموزشی شهرستان دماوند با ۱۵ هزار دانش‌آموز، آموزش‌های لازم را جهت مقابله در مواقع بحرانی فراگرفته و تقریباً کمیته پدافند غیرعامل آموزش و پرورش به ۸۰ درصد از اهداف خود رسیده است.

محمد نجفی با تأکید بر اینکه تعدادی از مدارس شهرستان دماوند فرسوده است، گفت: بسیاری از مدارس این شهرستان بازسازی شده و تقریباً تعداد معدودی از مدارس نیاز به بازسازی و مقاوم‌سازی خواهد داشت که این تعداد کم نیز در آینده مقاوم‌سازی خواهند شد.

وی در خصوص واقعی بودند بحران، ارزیابی امداد و حضور آنها در مدارس عنوان کرد: حادثه واقعی با رزمایش فرق دارد و متفاوت است و در موارد واقعی مبارزه با مشکلات طبیعتاً سخت خواهد بود، ولی در رزمایش عوامل امدادی با تخصص خاصی که امدادگران به خصوص هلال‌احمر، اورژانس و آتش‌نشانی دارند، قطعاً با موفقیت برگزار شد و امدادرسانی مطلوب بوده است.

ارسال نظرات