مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان:

نگاه به زمین به عنوان یک کالای سرمایه ای است

نگاه به زمین به عنوان یک کالای سرمایه ای است که این طرز نگاه موجب شده تا فشار به منابع طبیعی از سوی دستگاه ها و ارگان ها قوت بگیرد.
کد خبر: ۸۷۶۹۴۸۹
|
۰۹ آبان ۱۳۹۵ - ۰۱:۱۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان مدیریت منابع طبیعی را نیازمند فاکتورهای فراسازمانی عنوان کرد و گفت: در این رابطه حمایت های وزارتخانه جهاد کشاورزی و مشارکت و همکاری مردمی بسیار مهم است.

خلیل آقاجانلو با تاکید بر فرهنگ سازی حفظ و صیانت از عرصه های منابع طبیعی افزود: سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری کشور نیز با علم به این موضوع بر ضرورت همکاری و تعامل بر مردم بخصوص عرصه نشینان تاکید دارد.

وی اظهار داشت: اجرای طرح انفال برای اولین بار در استان زنجان در راستای طرح مدیریت بهنیه انفال و حفظ منابع طبیعی اجراء شد.

آقاجانلو با ابراز تاسف از نگاه به زمین به عنوان یک کالای سرمایه ای تصریح کرد: این طرز نگاه موجب شده تا فشار به منابع طبیعی از سوی دستگاه ها و ارگان ها قوت بگیرد.

وی با اشاره به آمار کشوری ضایعات 35 میلیون تنی کشاورزی به دلیل نبود مصرف بهینه یادآور شد: در صورت مدیریت مصرف نیازمند گسترش اراضی ملی و توسعه بخش کشاورزی نیستیم.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان خاطر نشان ساخت: واحدهای تولیدی سطح استان با ظرفیت پایین تر از اسمی فعالیت می کنند در حالی که همچنان بر تخصیص زمین تاکید می شود.

ارسال نظرات