مدیر کل دفتر نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی:

لزوم توجه جدی به مصادیق تامین امنیت غذایی در کشور

با برنامه ریزی های صورت گرفته توسط وزارت جهاد کشاورزی در زمینه اقتصاد مقاومتی، بخش کشاورزی در بین سایر وزارتخانه ها و دستگاه ها پیشرو بوده است.
کد خبر: ۸۷۶۹۴۸۸
|
۰۹ آبان ۱۳۹۵ - ۰۱:۱۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان،مدیر کل دفتر نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی در دهمین همایش «فرهنگ و مدیریت جهادی» با رویکرد اقتصاد مقاومتی که با حضور آیت الله حسن عالمی، نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی و جمعی از مسئولان کشوری و استانی در سالن اجتماعات زیتون سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان برگزار شد، گفت: حوزه نمایندگی ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی با 40 نمایندگی در سطح کشور در راستای وظایف فرهنگی و آموزشی خود به منظور تبیین فرمایشات و دیدگاه های مقام معظم رهبری در موضوعات مختلف از جمله اقتصاد مقاومتی برنامه ریزی های لازم را به عمل آورده و گام های موثری در این زمینه برداشته است.

دکتر پیمان فلسفی اقتصاد مقاومتی را دارای مبانی و مصادیق دینی، اعتقادی و عملی دانست و افزود: در برهه های زمانی مختلف مواقعی که مبانی اعتقادی و عملی درست پیوند خورده اند بسیار موفق عمل شده است و دوران دفاع مقدس و دوران سازندگی نمونه بارزی از آن به حساب می آیند.

وی با تاکید بر اهمیت پیشبرد اهداف و برنامه ها با رویکرد اقتصاد مقاومتی و نقش آن در عدم آسیب پذیری نظام و کشور، اظهار داشت: در شرایط تحریم و در شرایطی که از غذا به عنوان یک سلاح در برابر ملت ها استفاده می شود امنیت غذایی نقش محوری در تحقق اقتدار ملی و مقابله با توطئه های دشمنان دارد.

دکتر فلسفی بر لزوم توجه جدی به مصادیق تامین امنیت غذایی در کشور تاکید کرد و بیان داشت: خوشبختانه با برنامه ریزی های صورت گرفته توسط وزارت جهاد کشاورزی در زمینه اقتصاد مقاومتی، بخش کشاورزی در بین سایر وزارتخانه ها و دستگاه ها پیشرو بوده است.

وی گفت: در حال حاضر تعداد 400 نفر از روحانیون و پرسنل حوزه نمایندگی ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی در مناطق مختلف کشور در تلاش برای تبیین مبانی نظری و عملی اقتصاد مقاومتی در سطح جامعه هستند چراکه گفتمان سازی در این راستا بسیار حائز اهمیت است.

مدیر کل دفتر نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی «فرهنگ و مدیریت جهادی» را موتور محرکه اقتصاد مقاومتی دانست و تصریح کرد: با برگزاری 10 دوره همایش «فرهنگ و مدیریت جهادی» در سراسر کشور و همایش ملی که در 24 و 25 مرداد ماه در تهران برگزار شد اقدام به شناسایی مولفه ها و شاخصه های فرهنگ جهادی در کشور کرده و همچنین با برگزاری کارگاه های آموزشی حدود 800 نفر مدیر و کارشناس جدید در این زمینه آموزش های لازم را دریافت کرده اند.

ارسال نظرات