حجة الاسلام تقوی:

عاشورا، شبیه ترین ایام دنیا به روز قیامت است

به مناسبت عاشورای سالار شهیدان حوزه مقاومت فاطمه الزهرا (س) شهرستان بافق مراسم عزاداری ویژه خواهران در مکان بیت الرضا(ع) برگزار نمود.
کد خبر: ۸۷۶۱۳۰۵
|
۲۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۱
به گزاترش خبرنگار خبرگزاري بسيج از بافق،​در این مراسم حجة الاسلام تقوی ضمن تسلیت شهادت حضرت اباعبدا...الحسین(ع) و یارانش،محرم و صفر را فرصتی مناسب برای رهایی، پاک شدن جسم و روح از گناهان و پیوند عمیق با اهل بیت(ع) دانست و گفت: چشم پوشیدن ازگناه و اشک ریختن برای امام حسین(ع) راه رهایی از عذاب آخرت است. اگر می خواهیم خداوند چشمان مان را به پشت پرده عالم باز کند باید چشمان مان بر روی حرام و معصیت ببندید.
تقوی عاشورا را شبیه ترین ایام به روز قیامت دانست و گفت: در روز عاشورا، شبیه ترین ایام دنیا به روز قیامت است. در بعضی از مقاتل آمده است که روز عاشورا هر چه مردم منتظر می شدند، شب نمی شد و روز بسیار طولانی بوده است. البته کل قتال ابی عبدالله علیه السلام ده ساعت بیشتر طول نکشیده است از اولین تیری که به سمت خیمه های مظلومیت رها شد تا جدا شدن راس مطهر علیه السلام.
خدای تعالی عالم وجود را در این ده ساعت قرار داده است. در این مدت اتفاقات بسیار عجیبی افتاده است. تمام منازل سلوک و تمام مراتب اخلاق در عالی ترین مرحله رشد و تعالی و امکان وقوعش، از سالار شهیدان عالم علیه السلام سر زده است. حضرت تا دیدند در معرض بلاهای عظیم و عجیب و بی سابقه قرار گرفته اند، چون در این زمان هست که انسان می تواند کسب کمالات داشته باشد و رشد کند. لذا وجود مقدس حضرت سید الشهدا علیه الاسلام وجود مبتلایان است.
در احوالات امام زمان عج الله تعالی فرجه الشریف نیز چنین است. احوالاتی که بر سر امت می آید بر ایشان هم نازل می شود. آقا غریب است و ما بی خیال هستیم. و سرگرم دنیاییم.
حضرت سید الشهدا علیه السلام هم امام مبتلایان هستند و هم امام مضطرین.
شهادت آقا خیلی طولانی شد. از اولین زخم که بر پیشانی حضرت فرود آمد و خون به صورت مبارکش جاری شد تا لحظه شهادت چندین ساعت طول کشید. چرا آقا شهید نمی شدند؟ چون جسم آقا حامل روح عصمت است.
وی بیان کرد: ما باید قیامت را در نظر بگیریم و هر لحظه این گونه فکر کنیم این آخرین لحظه زندگی است،آیا باز هم بدنبال انجام گناه خواهیم رفت؟
وي در ادامه سخنان خود به موضوع " تهاجم فرهنگی" و نقش دشمنان به آسیب رساندن و به گناه کشیده شدن افراد بخصوص جوان گفت: متاسفانه امروز با وجود فضاهای مجازی و سایت های مستهجن چشمان جوانان ما به دیدن عکس ها و فیلم های فساد انگیز می افتد که آنان را به گودال گناه می اندازد. و ایمان آن ها را از بین خواهد برد و قلب ها را سیاه و تاریک از لذت گناه می کند. اگر می خواهیم در قیامت چشم مان گریان نباشد باید چشم بر گناه بست.
در ادامه این مراسم نوحه خوانی و عزادارای توسط خواهران حوزه علمیه انجام گرفت و در پایان خواهران در نماز جماعت ظهر عاشورا شرکت نمودند.
ارسال نظرات