مسئول حوزه علمیه شهر ری در گفتگوبا «بسیج»:

علل عدم استجابت دعا چیست؟/گناه یکی از موانع ظهور امام زمان(عج) است

آیت الله حسینی گفت: اگر شرایط دعا نباشد و ما هرچه بگوییم اللهم عجل لولیک الفرج خبری نمی شود؛ اگر انسان این مسائل را رعایت کند مقام و منزلتی در دنیا و هم در آخرت نصیبش می شود.
کد خبر: ۸۷۵۳۲۸۱
|
۰۹ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۲

آیت الله سید رضا حسینی مازندرانی، پژوهشگر، استاد درس خارج، موسس و مسئول حوزه علمیه شهرری در گفتگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری بسیج، با اشاره به وظایف منتظر واقعی امام عصر(عج) گفت: یکی از کارهایی که در روز جمعه سفارش شده خواندن نماز امام زمان(عج) و دعا برای تعجیل در فرج حضرتش است. اما باید دید دعای انسان چقدر اثر دارد؛ دستور خاصی در روز جمعه نداریم اما زیارت و نماز امام زمان و درخواست ظهور آن حضرت از خداوند سفارش شده است.

آیت الله حسینی افزود: کسی دعایش مستجاب خواهد شد که متشرع، باتقوا و مطهر از هر آلودگی باشد وقتی انسان از غذای آلوده، لقمه حرام پاک باشد و با قلبی مطهر دستورات امام زمان را انجام دهد مسلما دعایش مستجاب می شود و وقتی با زبان دروغ و غیبت می کنم دعای انسان بی اثر است.لذا قلب ، زبان و لقمه پاک منجر به استجابت دعا می شود؛ در همین راستا در روایات آمده است که مبارزه با نفس بزرگترین جهاد است.

وی خاطرنشان کرد: اگر این شرایط نباشد و ما هرچه بگوییم اللهم عجل لولیک الفرج خبری نمی شود؛ اگر انسان این مسائل را رعایت کند مقام و منزلتی در دنیا و هم در آخرت نصیبش می شود چون خداوند در قرآن فرمود مرا صدا بزنید تا شما را استجابت کنم؛


ارسال نظرات