معاون امور عمرانی استانداری تهران:

امکان جابجایی کارخانه سیمان تهران اصلا وجود ندارد

خبرگزاری بسیج: حسن کریمی معاون امور عمرانی استانداری تهران باهمراهی هدایت الله جمالی پور معاون استاندار و فرماندار شهرستان ری با حضور در کارخانه سیمان تهران و بازدید از فاز 9 کارخانه به بررسی مشکلات این واحد تولیدی پرداختند.
کد خبر: ۸۷۲۸۱۰۳
|
۲۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۴

به گزارش خبرنگار استان تهران خبرگزاری بسیج؛ کریمی در فرآیند بازدید از پروژه فاز 9 و بررسی پیشرفت این فاز اظهار امیدواری کرد: به همت مدیران و تلاشگران این واحد فاز 9 قبل از پایان سال به بهره برداری برسد تا کمک به تولید و رفع مشکلات زیست محیطی این کارخانه نماید.

کریمی با بیان اینکه کمک می کنیم تا مسئولین این کارخانه به اهداف خود برسند، افزود: یکی از مشکلات این کارخانه موضوع تسهیلات بانکی است که از جانب استانداری پیگیری خواهد شد تا برطرف شود.

وی با بیان این موضوع که بیش از 30 سال می شنویم که کارخانه سیمان به لحاظ مشکلات زیست محیطی باید جابجا شود، تصریح کرد: امکان این کار اصلا وجود ندارد اگر استانداردهای زیست محیطی رعایت شود و از تجهیزات روز و پیشرفته دنیا استفاده کنیم نیاز به بیان اینگونه موضوعات نخواهد بود.

معاون عمرانی استانداری با اشاره به اینکه بعضی از فازهای مشکل ساز و آلوده کننده این کارخانه تعطیل شده است، گفت: در سال گذشته کارهای خیلی خوبی انجام دادند که هم محیط زیست هم مجموعه استانداری و مسئولین مربوط پذیرفته اند که این کارخانه هم تولید کند و هم فرآیند تولید را توسعه بخشد.

وی با اذعان بر اینکه اصل وجود و فعالیت کارخانه به قوت خودش باقی است، اظهار داشت: صرف اینکه اسم آن کارخانه سیمان است و باید جابجا شود حرف صحیحی نیست بلکه قسمت هایی مثل فازهای قدیم که دارای مشکلات هستند باید تعطیل شوند.

کریمی با بیان این موضوع که صنایع تبدیلی سیمان این کارخانه را باید توسعه داد، گفت: با تغییراتی در روند تولید و توسعه و تکنولوژی، این کارخانه می تواند الگوی تولید  و توسعه و پیشرفت در کشور باشد.

وی تصریح کرد: کارخانه سیمان تهران از توانمندی های بالایی برخوردار است که می تواند در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی کمک شایانی نماید.

کریمی گفت: سیاست دولت بر این است که با ایجاد مجموعه های تخصصی و خود اکتفایی مشکلات تولید و اشتغال کشور را برطرف نماید.

 

 

ارسال نظرات