یک کارشناس فرهنگی در گفتگو با «بسیج» مطرح کرد

شعرخوب؛ ابزاری برای مقابله با دشمن در جنگ نرم

رضا شریفی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در دیدار با شاعران گفت: تمام کارهای هنری ابزاری هستند که ما می توانیم در مقابله با دشمن در جنگ نرم از آنها استفاده کنیم.
کد خبر: ۸۷۰۰۶۸۵
|
۰۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۲
رضا شریفی کارشناس فرهنگی در گفتگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری بسیج، با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در دیدار با شاعران گفت: تمام کارهای هنری ابزاری هستند که ما می توانیم در مقابله با دشمن در جنگ نرم از آنها استفاده کنیم.

وی افزود: شعر یکی از مهمترین ابزارهایی است که می توان از آن برای انتقال اعتقادات استفاده کرد شعر پرمفهوم و کاربردی است ولی متاسفانه مردم و مسئولان از تاثیر آن غافل شده اند.

شریفی تصریح کرد: شعر خوب هنر است و مردم از آن استقبال می کنند، ولی مسئولان نسبت به آن غفلت دارند متاسفانه فرهنگ غلطی در بین مردم هست که شعر هایی را که می خوانند سراغ شاعرش را نمی گیرند و در خیلی از جاها و اینترنت شعر بدون ذکر نام شاعر می آید.

وی گفت: این خیلی خوب است که شعرهای پرمفهوم و پخته را معرفی کنیم ولی مهمتر از آن معرفی شاعران چنین شعرهایی است مسئولان و مردم باید به این نکته توجه کافی داشته باشند، بسیاری از هزینه ها می شود ولی به اینگونه مسائل پرداخته نمی شود.

شریفی گفت: زبان مشترک ما با کشورهای دیگر فرصتی است که باید از آن به وسیله شعر استفاده کرد مسئولان در این خصوص کم لطفی کرده اند باید در مورد شعر فرهنگ سازی در جامعه صورت بگیرد شاعر هر شعری باید مشخص باشد و جشنواره هایی برای قدردانی از شاعران متعهد برگزار شود.

ارسال نظرات