جشنواره کتابخوانی رضوی فرصتی ارزنده برای ترویج روزافزون فرهنگ مطالعه

معاون سیاسی، امنیتی و فرهنگی استاندار گفت: این جشنواره فرصتی ارزنده برای ترویج روزافزون فرهنگ مطالعه و کتابخوانی بین مردم و خانواده ها در استان است که باید مورد استفاده بهینه قرار گیرد.
کد خبر: ۸۶۹۲۱۱۵
|
۲۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۸
به گزارش بسیج معاون سیاسی، امنیتی و فرهنگی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: جشنواره کتابخوانی رضوی عامل آشنایی هر چه بیشتر قشرهای مختلف مردم و به ویژه نسل جوان با سیره و زندگانی امام هشتم شیعیان حضرت علی بن موسی الرضا (ع) است.
فتاح محمدی در نشست انجمن کتابخانه های عمومی کهگیلویه و بویراحمد افزود: این جشنواره فرصتی ارزنده برای ترویج روزافزون فرهنگ مطالعه و کتابخوانی بین مردم و خانواده ها در استان است که باید مورد استفاده بهینه قرار گیرد.
وی بیان کرد: اطلاع رسانی و آگاهی بخشی گسترده ای در مورد این جشنواره با استفاده از روش ها، ابزارها و ظرفیت های مختلف موجود در کهگیلویه و بویراحمد از سوی نهادهای فرهنگی و رسانه های استان انجام شود.
محمدی خواستار برگزاری هر چه مطلوبتر و باشکوه تر این جشنواره در نقاط مختلف کهگیلویه و بویراحمد شد.
وی اظهار کرد: از مردم و مسئولان اجرایی کهگیلویه و بویراحمد انتظار می رود که مشارکت حداکثری در این جشنواره داشته باشند.
محمدی عنوان کرد: اهمیت و ضرورت مطالعه و تاثیر چشمگیر آن بر ارتقای فرهنگ عمومی بر هیچ فردی پوشیده نیست و به همین دلیل نیز باید توجه جدی تری از سوی متولیان امر به چنین مقوله ای شود.
وی ابراز داشت: رفع مشکل نبود جاده دسترسی ماشین رو در کتابخانه عمومی امام علی (ع) یاسوج از طریق خرید زمین موجود در پشت آن با جدیت در دستور کار مسئولان اجرایی کهگیلویه و بویراحمد است.
محمدی افزود: بودجه مورد نیاز برای خرید زمین و رفع این مشکل مهم از محل اعتبارات استانی و یا ملی و استفاده از کمک خیرین تامین و پرداخت خواهد شد.
مدیرکل کتابخانه های عمومی کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست، گفت: ششمین جشنواره کتابخوانی رضوی در سه گروه سنی کودکان تا 11 سال، نوجوانان تا 17 سال و جوانان و بزرگسالان همزمان با سراسر کشور در استان برگزار می شود.
زینب قربانی افزود: سه کتاب شامل 'دوست مهربان کبوترها' ویژه کودکان تا 11 سال، 'اعترافات غلامان' ویژه نوجوانان تا 17 سال و 'امام علی بن موسی الرضا' (ع) ویژه جوانان و بزرگسالان برای افراد شرکت کننده در این جشنواره در نظر گرفته شده است.
وی بیان کرد: تهیه کتاب های ارائه شده در این جشنواره به دو صورت اینترنتی با مراجعه به سایت نهاد کتابخانه های عمومی کشور و مراجعه حضوری به اداره کتابخانه های عمومی شهرستان های هشت گانه کهگیلویه و بویراحمد است.
قربانی اظهار کرد: این جشنواره به دو صورت فردی و خانوادگی برگزار می شود و مهلت نام نویسی برای شرکت در آن نیز تا 20 تیرماه 95 است.
وی عنوان کرد: 313 فرد و هشت خانواده برتر شرکت کننده از سراسر کشور در این جشنواره روز 24 تیرماه امسال در مراسمی در تهران با اهدای لوح سپاس و جوایز ارزنده مورد تجلیل قرار می گیرند.
قربانی ابراز داشت: مهمترین اهداف برگزاری این جشنواره شامل تبیین هر چه بیشتر زندگانی حضرت رضا (ع) و آشنایی روزافزون قشرهای مختلف مردم به ویژه نسل جوان با سیره و ابعاد شخصیتی امام هشتم شیعیان است.
مدیرکل کتابخانه های عمومی کهگیلویه و بویراحمد افزود: همکاری بانک های عامل و دستگاه های مختلف اجرایی استان با این اداره کل برای برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی از جمله در زمینه تبلیغات محیطی رضایت بخش و مطلوب بوده است.
قربانی گفت: انتظار می رود که ائمه جمعه در مراسم های سیاسی و عبادی نماز جمعه و روحانیون نیز در مناطق روستایی کهگیلویه و بویراحمد اطلاع رسانی و آگاهی بخشی لازم در مورد این جشنواره را انجام داده و مردم و مسئولان اجرایی استان نیز مشارکت گسترده ای در آن داشته باشند.
وی بیان کرد: کتابخانه عمومی امام علی (ع) یاسوج جاده دسترسی ماشین رو نداشته و در صورت بروز هرگونه حادثه پیش بینی نشده امکان ورود خودرو برای کمک رسانی وجود ندارد.
قربانی اظهار کرد: تاکنون تلاش ها و پیگیری های چشمگیری برای رفع این مشکل انجام شده اما به نتیجه نرسیده است.
وی عنوان کرد: از متولیان امر و مسئولان اجرایی کهگیلویه و بویراحمد درخواست می شود از هیچ تلاشی برای رفع این مشکل اساسی دریغ نکنند.
قربانی ابراز داشت: طرح پویش کتابخوان مجازی اقدامی ارزشمند و راهکاری مناسب برای معرفی سریع، گسترده، آسان و بدون هزینه کتاب ها به سایر افراد با استفاده از فضای مجازی است.
وی افزود: باید از این فرصت مهم برای ترویج هر چه بیشتر فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در کهگیلویه و بویراحمد استفاده بهینه شود.
معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست، گفت: سال 94 در راستای ترویج روزافزون فرهنگ مطالعه و کتابخوانی 10 نمایشگاه کتاب در شهرهای مختلف استان و یک نمایشگاه ملی نیز دهه فجر در یاسوج برپا شد.
رضا خردمند افزود: امسال نمایشگاه ملی کتاب کهگیلویه و بویراحمد شهریورماه در یاسوج برپا خواهد شد.
وی بیان کرد: خریداری حدود یک میلیارد ریال کتاب از مولفان کهگیلویه و بویراحمد به منظور حمایت از آنان و اهدای سه میلیارد و 250 میلیون ریال کتاب به شهرستان های هشت گانه این استان در سال 94 از جمله دیگر اقدام های انجام شده در زمینه ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در استان بوده است.
خردمند اظهار کرد: مسئولان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد برای برگزاری مطلوب و باشکوه ششمین جشنواره کتابخوانی رضوی در این استان آماده همکاری لازم با اداره کل کتابخانه های عمومی استان هستند.
ارسال نظرات