مهدویت؛خورشید حیات بخش شیعه

اعتقاد به اصل امامت، خورشيد حيات بخشي است كه با تمام هستي تك تك شيعيان گره خورده است.
کد خبر: ۸۶۸۱۱۴۷
|
۰۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۸

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج مساجد و محلات : اعتقاد به اصل امامت، خورشيد حيات بخشي است كه با تمام هستي تك تك شيعيان گره خورده و از اسلام خلفا و رهپويي در مسير كج راهه‌ها و بي‌راه‌ها جلوگيري مي‌نمايد چرا كه امامت چراغ هدايت و كشتي نجات دهنده اي است كه باعث عزت و فلاع تابعين، محبان و شيعيان گرديده است.

در اين ميان اعتقاد به وجود حضرت بقية الله الاعظم (عج الله تعالي فرجه ) و انقلاب جهاني آن حضرت و در يك كلمه مهدي باوري از بنيان‌هاي فكري و اعتقادي بوده كه بدون آن نمي‌توان به امامت اصيل و ژرف دست يافت.

شيعه بر اين باور است كه تنها كسي كه ريشه‌ي تمامي ستم‌ها را از ميان برخواهد افكند و تمام جهان را از عدل و داد سرشار خواهد ساخت حضرت اباصالح المهدي (عج الله تعالي فرجه) خواهد بود.

او كسي است كه همه پيامبران، امامان و اولياي الهي از ساليان دور آمدن او را بشارت مي‌دادند و به ياد او و دولت او پيروان و محبان خود را آرامش مي‌بخشيدند.

او كسي است كه اسلام را فراگير خواهد ساخت و كلمه لا اله الا الله را بر سراسر گيتي طنين انداز مي‌نمايد و بر كره خاكي حكومت واحد جهاني اسلام را بنيان خواهد نهاد.

پس بر همگان لازم است او را شناخته ، هميشه به ياد آن حضرت بوده براي تعجيل در فرج آن منجي ، دست نياز و دعا به پيشگاه ربوبي بالا برده از خداوند تسريع در بر پايي آن حكومت جهاني را خواستار باشند و در اعمال و رفتار خود موجبات رضايت او را فراهم ساخته با ولي خدا همراه باشند كه كسي كه با امام نور همراه نباشد گرفتار امام نار مي‌گردد پس هميشه پيروي از ولايت لازم و واجب و مقدمه برپايي حكومت جهاني حضرت مهدي خواهد بود.

توجه به اين نكته ضروري است كه هر متاع به مقدار اهميتش در معرض خطر و هجمه بيشتري است امروز ولايت و امامت تنها سد استواري است كه رويا روي تمام قدرت‌ها ايستاده است از اين رو تمام دشمنان داخلي و خارجي به آن تاخته ياران خويش و  هم پيمانان خود را به رويارويي با آن فرا خوانده‌اند از ايجاد شبهات و تفكيك ولايت فقهي و علمي گرفته تا انكار تولد حضرت مهدي .

در برابر هجوم‌هاي وحشيانه‌اي كه در قالب‌هاي نو و كهنه عضه مي‌شود بايد به ابزار روز مسلح شد و با توجه به اهميت مقوله مهدويت بايد به بسط فرهنگ مهدويت با استفاده از همه فرصت‌ها و ظرفيت‌هاي جامعه با بهره‌وري از راه كارهاي مناسب و ارائه‌ي عرضه‌هاي جديد پژوهشي پرداخت.

بی تردید جهان هستی در انتظار سرسبزترین فصل خود است تا بشریت مانده در انتظار،در آخرالزمان زندگی،نیکوترین فرجام را برای زمینیان،همراه با عطر دل انگیز بهشت تجربه نماید.

در میان مکاتب و مذاهب این تنها فرهنگ پویا و سترگ تشیع است که عالی ترین و کامل ترین تصویر را از آن ارائه نموده،جزئیات آن انقلاب گر بزرگ و انتظار راستین را ارائه داده است.

در میان امامان شیعه ،امام دوازدهم از ویژگی ها ها و امتیازهای خاصی برخوردار است اوتنها کسی است که همه جهان را پر از عدل و داد سرشار خواهد ساخت همان گونه که از ظلم و بیداد پرشده است.

مهدویت،به دلیل دارا بودن ویژگی های منحصر به فرد،یکی از توانمندترین عوامل رشد جامعه دینی ما است؛از این رو طرح و گسترش این فرهنگ در جامعه ،باعث رشد وتعالی هرچه بیشتر  جامعه و حفظ آن از فرو غلطیدن در ناراستی ها،فسادها و تباهی ها است.

مهدویت در اندیشه اسلام و ادیان آسمانی،اندیشه ای فراگیر  و پیشینه  دار و نقطه اوج و کمال تاریخ بشری است توجه به این موضوع مهم در عصر حاضر و مطرح شدن اندیشه های موازی و انحرافی در این زمینه،از سوی قدرت های جهانی و اندیشمندان بشری و برداشت های غیرکارشناسانه از آن ضرذورت پاسداری از این اندیشه بنیادین اسلام را چندین برابر کرده است.

ای دادرس ستمدیدگان عالم؛امسال نیز مانند هرسال دیگر بادلی شاد وسرشار از عشق و محبت به استقبال سالروز ولادت باسعادت و بزرگداشت نیمه شعبان می رویم. و از خداوند جهان می خواهیم که  در ظهورتعجیل کند خداوندا؛می دانیم که در قرآن  مجید فرموده: ای منتظران منتظر آمدن او باشید که من نیز باشما از منتظرانم بیش از این مارا در انتظار مگذار و چشم منتظران را به قدوم حجت قائم خود منور گردان.

انتهای پیام /ت

ارسال نظرات