استاد حوزه و دانشگاه:

واقفیه؛ شیعیانی که حب دنیا آن ها را به انحراف کشاند/جزء واقفيه هاي انقلاب نباشيم!

حجت الاسلام جعفری گفت: واقفیه، در دورانى كه امام در زندان هارون بود اموال فراوانى از خمس نزد خود جمع کرده بودند و زمانی که امام به شهادت رسید به خود گفتند اگر به امامت على بن موسى(ع)اعتراف كنند بايستى همه اين اموال را به آن حضرت تسليم كنند
کد خبر: ۸۶۷۰۷۳۰
|
۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۹
به گزارش خبرگزاری بسیج، مراسم سوگواری امام موسی کاظم(ع) پیشوای هفتم شیعیان روز گذشته با حضور مردم متدین دارالعباده در بیت آیت الله ناصری امام جمعه یزد برگزار شد.
در این مراسم حجت الاسلام حسن جعفری با تسلیت شهادت امام کاظم(ع) به بیان تحولات تاریخی بعد از شهادت این امام بزرگوار پرداخت و گفت: واقفيه فرقه اى از شيعه اند كه امام كاظم(ع)را آخرين امام می دانند و می گويند ایشان زنده و مهدى منتظر و موعود مى باشند.
جعفری ادامه داد: اين مذهب را افرادی نظیر على بن ابى حمزه بطائنى، زياد قندى، عثمان بن عيسى رواسى و احمد بن ابى بشر سرّاج که نمايندگان خود حضرت در كوفه، مصر، خراسان و جاهاى ديگر بودند بنیان نهادند.
این استاد حوزه و دانشگاه انگیزه این افراد برای ایجاد انحراف را حب دنیا توصیف و اظهار کرد: اينها در دورانى كه امام در زندان هارون بود اموال فراوانى از خمس نزد خود جمع کرده بودند و زمانی که امام به شهادت رسید به خود گفتند اگر به امامت على بن موسى(ع)اعتراف كنند بايستى همه اين اموال را به آن حضرت تسليم كنند لذا طمع به مال دنيا آنها را بر اين داشت كه منكر امامت وى شده و دست از دين خود بكشند و خود و گروهى را به الحاد و زندقه سوق دهند.
حجت الاسلام جعفری تاکید کرد: يونس بن عبدالرحمن می گويد موقعى كه امام كاظم(ع) به شهادت رسیدند نزد زياد بن مروان قندى هفتاد هزار دينار، نزد على بن ابى حمزه سى هزار دينار بود كه هر دو سمت نمايندگى آن حضرت را داشتند. من در آن روزگار حسب وظيفه مردم را به حضرت رضا(ع)دعوت مى کردم چون حقيقت امر برای من روشن بود.آن دو نفر به من پيام دادند از اين كار دست بردارم و در مقابل كه اگر مالى بخواهم مرا بى نياز می کنند. و گفتند هم اكنون ده هزار دينار به تو می دهیم. من گفتم ما از پيشوايانمان شنيده ايم كه چون بدعت ظهور كند دانشمند وظيفه دارد علم خودش را به مردم برساند و مردم را از فتنه و ابهام نجات دهد و گرنه نور ايمان از او سلب می شود. و من به امامت على بن موسى علم دارم از اين جهت موظفم آن حضرت را به مردم معرفى كنم.
وی بیان کرد: یا به عنوان نمونه ای دیگر از انحراف يكى از نماينده هاى امام كاظم(ع) عثمان بن عيسى در مصر بود كه اموال فراوانى از امام نزدش بود.حضرت رضا(ع)اموال را از او در خواست کردند. وى به حضرت نامه نوشت كه پدرت نمرده است. حضرت در پاسخ نوشت پدرم درگذشت و جمع بسيارى از مردم بغداد شاهد مرگ او بوده اند و اموالش ميان ورثه تقسيم شده است. وى در پاسخ حضرت نوشت اگر پدرت زنده باشد تو حق مطالبه اموال او را ندارى و اگر مرده باشد او به ما نگفته اموالش را به تو بسپاريم!
جعفری تصریح کرد: طبيعتاً وقتي واقفيه و هر گروه ديگر با امام جامعه زاويه پيدا كند مورد حمايت همه جانبه سلاطين جور قرار خواهد گرفت.امروز هم هر گروه و شخصي كه با امام و رهبری جامعه زاويه پيدا كند مورد حمايت همه جانبه استكبار و صهيونيزم قرار مي گيرد و رسانه هاي فراگير سلطه به حمايت او بر مي خيزند، از او پشتيباني مالي مي كنند. اگر طلبه حقيري هم باشد تا حد آيت الله العظمي و مرجع تقليد او را بالا مي برند و او را حمايت مي كنند و سيل دلار و پوند به سوي او سرازير مي شود.
این استاد حوزه و دانشگاه در پایان هشدار داد: مواظب باشيم جزء واقفيه هاي انقلاب اسلامي نباشيم!
ارسال نظرات