مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران:

سپاه مانند صدف گوهر انقلاب را در بر گرفته است

سردار دکتر حمیدرضا مقدم فر مشاور فرهنگی و رسانه ای فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: سپاه پاسداران در واقع همزاد انقلاب است و هویت او هویت انقلاب اسلامی است.
کد خبر: ۸۶۶۷۴۵۸
|
۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۰

به گزارش خبرگزاری بسیج، مشاور فرمانده کل سپاه با اشاره به خصومت دیرینه دشمنان با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: سپاه مانند صدفی است که گوهر انقلاب را در بر گرفته است.

سردار دکتر حمیدرضا مقدم فر مشاور فرهنگی و رسانه ای فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: سپاه پاسداران در واقع همزاد انقلاب است و هویت او هویت انقلاب اسلامی است؛ یعنی رسالتی که در تاسیس این نیرو در نظر گرفته شده معادل است با حفط دستاوردهای انقلاب اسلامی و هویت پیشرونده و پیشبرنده انقلاب در تمامی ابعاد. در واقع حفاظت از انقلاب اسلامی چه در ابعاد ارزشی و دستاوردها و چه در ابعاد سخت و سرزمینی برعهده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گذاشته شده است.

وی افزود: تجربه 37 ساله انقلاب نشان داده است که هر جریانی، هر طیفی و هر حزب سیاسی که با سپاه زاویه پیدا کرده و سپاه پاسداران را در کانون حملات خود قرار داده است، در واقع آن جریان با انقلاب زاویه پیدا کرده است. با توجه به این موضوع سپاه یک شاخص است برای اینکه بتوان متوجه شد نسبت طیف ها و احزاب با انقلاب چگونه است. نگاهی به عمر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نشان می دهد که جریاناتی در داخل نوک پیکان انتقاد و مخالفت خود را به سمت سپاه چرخانده اند که با اصل نظام جمهوری اسلامی ایران زاویه پیدا کرده اند. از جمله مصادیق آن می توان به دولت موقت، بنی صدر و جریاناتی مانند منافقین اشاره کرد که بر روی سپاه اسلحه کشیدند.

مشاور فرهنگی و رسانه ای فرمانده کل سپاه در پاسخ به این سوال که سپاه در حفظ دستاوردهای انقلاب تاکنون چه نقشهایی را ایفا کرده است؛ خاطرنشان کرد: برای پاسخ به این سئوال باید ببینیم که انقلاب اسلامی تا کنون با چه تهدیدهایی روبرو بوده تا نقش سپاه در حفظ دستاوردهای انقلاب اسلامی درک شود. از ابتدای شکل گیری انقلاب اسلامی و تشکیل حکومت جمهوری اسلامی ایران کشور ما درگیر یکسری از تهدیدات شده که می توان آنها را در سه طیف سخت، نیمه سخت و نرم طبقه بندی کرد. بلافاصله بعد از پیروزی انقلاب یکسری از تهدیدات سخت مانند جنگ تحمیلی و جریان گروهک ها و مقابله آنها با انقلاب شکل گرفت. هم در مناطق مرزی و هم گروه های مارکسیستی در داخل کشور از جمله تهدیدات سختی بود که شکل گرفت که در تمامی این عرصه های سخت سپاه مقابل آنها ایستاد و توانست کشور و نظام جمهوری اسلامی ایران را نجات دهد.

وی در ادامه گفت: اینکه امام راحل فرمود "اگر سپاه نبود کشور نبود" جمله به حقی بود و عملاً در جامعه مصداق دارد. بعد از این دوران با تهدیدهای نیمه سخت مواجه شدیم. فعالیت هایی که دستگاه های اطلاعاتی گوناگون در ایران انجام می دادند از هواپیما ربایی گرفته تا جاسوسی و نفوذ در دستگاه های مختلف کشور همگی توسط سپاه خنثی می شد. چرا که قبل از تاسیس وزارت اطلاعات جنبه های امنیتی و اطلاعاتی هم کامل در دست سپاه بود و الان هم بین وزارت اطلاعات و سپاه تقسیم کار صورت گرفته است.

مقدم فر تصریح کرد: بعد از آن هم با محاصره اقتصادی و تحریم ها روبرو شدیم که در این مقطع هم توان اقتصادی سپاه در حوزه سخت افزاری با تحریم و تهدید اقتصادی مقابله کرد و هرجا که دستگاه های اجرای به سپاه میدان دادند، سپاه توانست مقابله کند و در حوزه های سازندگی مانند ساخت پل، پالایشگاه، سدسازی و تکنولوژی های برتر سپاه توانسته است با تهدیدهای نیمه سخت دشمن مقابله کند. در تهدید نرم هم که دشمن حوزه های اعتقادی، باورها و افکار و عقاید ملت را هدف گرفته است و از بعد از دوران جنگ راهبردها و استراتژی دشمن به سمت تهدید نرم متمرکز شد باز هم سپاه توانست نقش آفرینی کند.

معاون سابق فرهنگی و اجتماعی سپاه پاسداران در پایان تاکید کرد: سپاه مانند صدفی است که گوهر انقلاب را در بر گرفته است. به همین دلیل دشمنان انقلاب به همان میزانی که با اصل انقلاب و گفتمان انقلاب اسلامی خصومت و مخالفت دارند با سپاه پاسداران هم مخالف بوده اند. یعنی این مخالفت در اصل مخالفت با اهداف انقلاب اسلامی است.

منبع: آدینه تهران

ارسال نظرات