حجه الاسلام شاکری:

زندگی حضرت فاطمه(س) و حضرت علی (ع) بهترین الگو برای تمام خانواده ها

به منظور بزرگداشت میلاد حضرت زهرا(س) مراسمی در مسجد امام حسن مجتبی(ع) با سخنرانی مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در ناحیه روح الله برگزار شد.
کد خبر: ۸۶۵۵۵۳۷
|
۱۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد: به منظور بزرگداشت میلاد حضرت زهرا(س)مراسمی در مسجد امام حسن مجتبی(ع)باسخنرانی مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در ناحیه روح اللهبرگزار گردید.

حجه الاسلام شاکریدر این مراسم گفت: پیامبر اعظم(س) چهل شبانه روز خدا را عبادت کردند، روزه گرفتند و بعد از تناول کردن میوه بهشتی، نطفة حضرت فاطمه(س) منعقد شد.

پدر و مادرها باید حضرت فاطمه(س) و حضرت علی(ع) را برای خود الگو قرار دهند. لقمة پاک در فرزندان تأثیر می گذارد. وقتی از شیخ انصاری پرسیدند که چطور شد شما به این مقام رسیدید ایشان گفتند: مادرم هر وقت می خواست من را شیر بدهد وضو می گرفت و نقطه مقابلش هم وقتی به شیخ فضل الله نوری می گویند فرزند شما موضع مخالفی با شما دارد ایشان می گویند: من از همان اول می دانستم که فرزندم با من مخالفت می کند چون وقتی نوزاد بود مادرش شیری نداشت به او بدهد و دایه ای برای او گرفته می شود که بعداً مشخص می شود که ناصبی بوده(ناصبی ها به امیرالمؤمنین(ع) دشنام می دهند).

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در ناحیه روح اللهافزود: حضرت فاطمة زهرا(س) در توجه به فقرا و نیازمندان الگو هستند و در توجه به فقرا زبان زدند. در سورة «انسان» در خصوص سخاوت ایشان آیه نازل شده که «و یطعمون الطعام علی حبه مسکیناً و یتیماً و اسیراً» یعنی برتری دادن دیگران بر خود در رفع نیازها و حاجاتشان.

ارسال نظرات