بخش همودیالیز بیمارستان دهدشت تجهیز می‌شود

رئیس بیمارستان امام خمینی(ره) دهدشت گفت: بخش همودیالیز بیمارستان دهدشت نوسازی و تجهیز می‌شود.
کد خبر: ۸۶۳۸۱۰۴
|
۲۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۶

امیر مولایی‌فر اظهار داشت: بخش همودیالیز بیمارستان امام خمینی(ره) دهدشت بیش از 75 بیمار دیالیزی را در شهرستان کهگیلویه، چرام، بهمئی و لنده را تحت پوشش قرار می‌دهد.

رئیس بیمارستان امام خمینی(ره) دهدشت با بیان اینکه 70 نفر از بیماران دیالیزی شهرستان نزد ما شناسنامه ثابت دارند، تصریح کرد: در بخش همودیالیز ماهیانه به 75 تا 80 بیمار دیالیزی خدمت رسانی می‌شود که تعدادی از این بیمارن به صورت میهمان به این مرکز مراجعه می‌کنند.

مولایی‌فر با بیان اینکه دستگاه‌های دیالیز عمر مشخصی دارند و فیلترهایشان بعد از کارکردی مشخص باید تعویض شود، عنوان کرد: تعداد دستگاه‌های دیالیز در این بخش 11 مورد است که به صورت تدریجی برخی از این دستگاه‌ها دچار فرسودگی و خرابی می‌شوند.

وی با بیان اینکه برخی از دستگاه‌ها آنقدر دچار تعمیرات شده که کفایت خود را از دست داده و دیالیزی که باید ظرف مدت 3 ساعت انجام شود 4 تا 5 ساعت زمان می‌برد و حس ناخوشایندی را برای بیمار ایجاد می‌کند، افزود: به همین جهت ما خرید دستگاه‌های جدید را در دستور کار قرار دادیم و با کمک معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی دو دستگاه جدید به دستگاه‌های موجود بخش دیالیز بیمارستان اضافه شده است.

رئیس بیمارستان امام خمینی(ره) دهدشت با بیان اینکه برای خرید دو دستگاه دیالیز دیگر تامین اعتبار شده که تا پایان امسال به بخش همودیالیز بیمارستان اضافه می‌شود، تصریح کرد: با اضافه شدن این 4 دستگاه ظرفیت این بخش به 15 دستگاه افزایش یافته که امیدوارم در سال‌های آتی این روند افزایش و نوسازی دستگاه‌ها ادامه داشته که بتوان خدمات بهتری به بیماران ارائه شود.

مولایی‌فر با بیان اینکه برای خرید هر دستگاه به طور متوسط 70 تا 80 میلیون تومان با توجه به نوع آن هزینه شده است، افزود: سعی شده که دستگاه‌های خوب و با کیفیت خریداری تا حداکثر استفاده برای خدمات با کیفیت از این دستگاه‌ها انجام شود.

ارسال نظرات