مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان خاتم؛

کاهش قابل توجه مبتلایان به بیماری سالک در شهرستان خاتم

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان خاتم از کاهش چشمگیر مبتلایان به بیماری سالک طی سالهای گذشته در این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۸۶۱۹۲۶۵
|
۲۱ دی ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از خاتم، دکتر سید علی اکبر موسوی مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان خاتم با اعلام این خبر اظهار داشت: سالک عفونت انگلی پوست است که توسط پشه خاکی منتقل می شود و ایجاد ضایعه پوستی می کند که در خاتم طی سال 90 تعداد 115 نفر به این بیماری مبتلا شده اند اما با تمهیداتی که در این زمینه اندیشیده شده این رقم در سال 94 به 13 مورد کاهش یافته است.


دکتر موسوی تعداد بیماران سالک در هشت ماه سال 93 را تعداد 14 نفر اعلام و خاطرنشان کرد: این رقم در مقایسه با مدت مشابه سالجاری به 13 نفر کاهش یافته است.


وی جونده کشی فعال را بیشترین عامل کاهش این بیماری دانست و اظهار کرد: در سال گذشته 500 هکتار از زمین های و چاه های کشاورزی این شهرستان که کانون این آلودگی بودند عمل جونده کشی فعال روی آنها صورت گرفته است.


موسوی از دیگر اقدامات انجام شده به توزیع قلم دافع حشرات بین کشاورزان و برگزاری جلسات آموزشی برای مالکین چاه های کشاورزی و کشاورزان اشاره کرد.


مدیر شبکه بهداشت و درمان خاتم در ادامه خواستار همکاری هرچه بیشتر کشاورزان در ارتباط با جونده کشی فعال در چاه های کشاورزی شد.


موسوی در پایان با تشکر از فرماندار شهرستان در خصوص تامین اعتبار در ارتباط با عمل جونده کشی در سال گذشته اعتبار بیشتر در این زمینه را لازمه کاهش بهتر این بیماری در شهرستان دانست.

ارسال نظرات