آموزش افراد جامعه و ارتقاء آگاهي آنها سدي در مقابل اعتياد است

معاون امور مجلس سازمان حفاظت محيط زيست افزایش انگیز‌هاي ایده‌آل گرایانه همچون روی‌آوردن به طبیعت را در پيشگيري از اعتياد بسيار موثر دانست و تاكيد كرد: آموزش افراد جامعه و ارتقاء آگاهي آنها سدي در مقابل اعتياد است.
کد خبر: ۸۵۹۳۴۸۹
|
۲۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۷

به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از ستاد مبارزه با مواد مخدر، محمد مجابی  در رابطه با موضوع اجتماعي شدن مواد مخدر اظهار داشت: موضوع مواد مخدر بحث با اهمیت و زیرساختی بوده چرا که اعتیاد در همه حوزه‌ها وجود دارد و در حوزه مواد مخدر اعتياد به اين بليه شوم اجتماعي و فردي زمانی بیشتر مخرب است که مانع فعالیت‌های اصلی فرد و جامعه شود.


وی افزود: میزان تمایل به دخانیات به دلایل اجتماعی افزایش یافته و جامعه باید قبح این مسئله را ببیند، متأسفانه در حال حاضر در بین جوانان موضوع دخانیات قبح زدایی شده در حالیکه باید این موضوع یک حالت مذموم داشته باشد و افراد به این سمت گرایش پیدا نکنند.

محمد مجابی بااشاره به اینکه بحران‌های مختلف اجتماعی و شرایط نامناسب اقتصادی سبب پناه بردن به شیوه‌های غیراصولی همچون گرایش به مواد مخدر می‌شود افزود: باید عواقب مصرف این مواد به ویژه در میان جوانان و نوجوانان مشخص شود.

معاون امور مجلس محيط زيست افزایش انگیزش ایده‌آل گرایانه مثل روی‌آوردن به طبیعت و محیط زیست را مؤثر در کاهش اعتیاد دانست و افزود: این مسئله در صورت توجه به آن نتایج مؤثری را به همراه دارد.

وی با بیان اینکه جامعه هدف مواد مخدر جوانان و نوجوانان هستند گفت: در این زمینه باید صحبت کرد و جامعه را آگاه ساخت چرا که با داشتن اطلاعات کامل افراد می‌توانیم مانع از گسترش این بلیه شوم در سطح جامعه شویم.

مجابی تأکید کرد: بدون آگاهی اجتماعی و تعامل بین فرد،‌ اجتماع،‌ دولت و حاکمیت نمی‌توانیم بحران مواد مخدر و اعتیاد را حل کنیم.

معاون امور مجلس آموزش را یکی از اصولی‌ترین روش‌های مبارزه با مواد مخدر برشمرد و گفت: برخورد خشن طی سنوات گذشته در رابطه با مسئله اعتیاد داشته‌ایم ولی هنوز نتوانسته‌ایم در این حوزه با وجود این اقدامات،‌ موفقیت‌های سنگینی را داشته‌ باشیم.

وی عنوان کرد: در صورتیکه بر روی مسئله سرمایه اجتماعی کار کنیم و به افراد آموزش‌های کامل ارائه دهیم سبب خواهیم شد افراد گرفتار معضل اعتیاد نشوند و این روش مؤثرتر و اثربخش‌تر خواهد بود.

مجابی بیان داشت در حال حاضر تعداد زیادی از نهادها بر روی مسئله مواد مخدر کار می‌کنند در بحث سیاست‌گذاری مجمع تشخیص مصلحت نظام و ریاست جمهوری نیز در این حوزه فعالیت‌ دارند و اگر بخواهیم مبارزه با اعتیاد و مواد مخدر در کشور فراگیرتر شود بهتر است این مسئله در اهداف سیاست‌گذاری و برنامه ششم دیده شود.

معاون امور مجلس تأکید کرد: مدل‌های کلیشه‌ای و روش‌های خشن بازدارنده نیست و باید اثرات پیشگیرانه را با جدیت دنبال کنیم.

وي در پايان اجتماعي شدن مبارزه با مواد مخدر را كه رويكرد آن توسط وزير كشور و دبير كل ستاد مبارزه با مواد مخدر مطرح شده است، مثبت ارزيابي كرد و خاطر نشان داشت: در صورت همكاري همه افراد و آحاد جامعه همچنين ورود دستگاه‌هاي دولتي و خصوصي به اين حوزه قطعا مي‌توانيم شاهد موفقيت‌هاي هرچه بيشتر در اين زمينه باشيم. اين مسئله در زمينه‌هاي مختلف اثبات شده كه با بسيج همگاني رسيدن به اهداف موثر و مطلوب‌تر انجام مي‌شود و نتايج مثبتي را به همراه دارد.

ارسال نظرات