طرح ترافیکی ویژه ماه محرمدر استان اجرا مي شود

سرپرست پلیس راهنمایی و رانندگی کهگیلویه و بویراحمد از آمادگی راهور و اجرای طرح ترافیکی ویژه ماه محرم در این استان خبر داد.
کد خبر: ۸۵۸۱۰۵۳
|
۲۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۹

به گزارش خبرگزاري بسيج اسماعیل خوشوقت ضمن تسلیت فرارسیدن ماه محرم از آمادگی پلیس راهور در ایام محرم و ساماندهی ترافیک در مراسمات عزاداری عاشقان ابا عبدالله‌الحسین (ع) خبر داد و گفت: طرح ترافیکی راهنمایی و رانندگی ویژه ماه محرم آماده است.

سرپرست پلیس راهنمایی و رانندگی کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر اینکه در ایام محرم خصوصا ایام تاسوعا و عاشورا بار ترافیکی بالایی را شاهد هستیم، گفت: با اجرای طرح ویژه ایام محرم بار ترافیکی مسیرهای عزاداری را ساماندهی می‌کنیم.

وی با بیان اینکه با مخلان نظم عمومی و افرادی که باعث افزایش بار ترافیکی در مسیر تردد هیئت‌های عزاداری می‌شوند برخورد می‌شود و تمام تلاشمان را بر کاهش بار ترافیکی به کار می‌گیریم، گفت: امیدواریم در سال جاری شاهد نظم خوبی در مراسمات عزاداری ماه محرم باشیم.

خوشوقت با اشاره به برخی ناهماهنگی‌ها و راه‌بندان‌های هیئت‌های عزاداری در ماه محرم تصریح کرد: به منظور ساماندهی ترافیکی و تامین امنیت، برگزاری جلسه هماهنگی با هیئت‌های مذهبی مهم بوده تا کارشناسان راهور نکات مهم را به مسئولان هیئت‌ها گوشزد کنند.

این فرمانده انتظامی در کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به راه‌بندان‌هایی که در ایام محرم در مرکز استان صورت می‌گیرد، گفت: از مناطقی که در ایام عزاداری ماه محرم شاهد هستیم شامل بلوار عدل، امامزاده عبدالله، محمودآباد، بلوار ابوذر و خیابان دادگستری بوده که خیابان‌ها را یک‌طرفه کرده و امکان تصادف رخ به رخ به جهت یک طرفه کردن خیابان‌ها وجود دارد.

وی ضمن تاکید به مسئولان هیئت‌های عزاداری در کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: بر اساس ظرفیت جدید قانون، هر جایی که تصادف رخ به رخ صورت گیرد مقصر اصلی مسئول هیئت خواهد بود و خسارات دو خودرو را مسئولان هیئت‌ها باید پرداخت کنند.

سرپرست پلیس راهنمایی و رانندگی کهگیلویه و بویراحمد از مسئولان هیئت‌های عزاداری خواست تا با هماهنگی راهور زمان شروع مراسم عزاداری را اعلام کنند و از راه‌اندازی کاروان‌های عزاداری در سطح خیابان‌ها خودداری کنند.

خوشوقت تصریح کرد: در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی با هماهنگی سایر مراجع نظامی و انتظامی و قضایی عزاداران حسینی مراسمات خود را آغاز می‌کنند که پلیس راهور با آمادگی کامل ترافیک را ساماندهی می‌کند.

ارسال نظرات