رئیس هیئت مدیره انجمن پزشکان عمومی استان یزد خواستار شد

لزوم عملیاتی شدن طرح سطر بندی خدمات مبتنی بر نظام ارجاع در کشور

رئیس هیئت مدیره انجمن پزشکان عمومی استان یزد گفت: سطر بندی خدمات مبتنی بر نظام ارجاع، یکی از طرح های بسیار مفید برای افراد جامعه در سطح جهانی است.
کد خبر: ۸۵۶۰۰۵۳
|
۰۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از یزدبه نقل از یزد امــــروز: همزمان با فرا رسیدن روز پزشک و گرامیداشت حکیم بوعلی سینا، مراسمی با حضور 200 نفر ازاعضای انجمن پزشکان عمومی استان یزد در سالن باقرالعلوم صفائیه یزد برگزار شد.  
در این مراسم رئیس هیئت مدیره انجمن پزشکان عمومی استان یزد ضمن تبریک فرارسیدن روز پزشک، ازابوعلی سینا به عنوان الگویی مناسب برای اندیشه و عمل حکیمانه یاد کرد.  
دکتر محمد دریجانی با اعلام این مطلب که بیش از 1000 پزشک عمومی در سطح استان یزد فعالیت دارند گفت: پزشکان عمومی با سپری کردن دوره های تخصصی در امر ترک اعتیاد کمک های ارزنده ای را به این قشر آسیب پذیر جامعه ارائه می دهند.

وی ادامه داد: در حال حاضر تعداد 150 موسسه ترک اعتیاد در استان فعالیت های خوبی را ارائه می کنند که این موسسات از همین پزشکان عمومی بهره می برند.        
محمد دریجانی با توجه به این که فرد معتاد باید توسط پزشک خانواده شناسایی شود گفت: پس از شناسایی فرد معتاد توسط پزشک خانواده، این فرد به مراکز تخصصی ترک اعتیاد ارجاع می شود.

وی ادغام فرد دارای اعتیاد با خانواده را به صلاح جامعه ندانست وگفت: پزشکان عمومی در سطوح مختلف از جمله؛ شهری، روستایی، مطب های خصوصی، اورژانس ها و درمانگاه های متعدد خصوصی و دولتی در سطح استان امداد های شایانی را در اختیار افراد قرار می دهند. 
دریجانی از پزشکان به عنوان دروازه بان یاد و تصریح کرد: پزشک عمومی به عنوان اولین معالج فرد بیمار مسئولیت خطیری را به عهده دارد زیرا تشخیص و تعیین و ارجاع بیمار به پزشکان متخصص در صورت نیاز از وظیفه های پزشکان عمومی می باشد.

 رئیس هیئت مدیره انجمن پزشکان عمومی استان با اعلام  وجود1500 موسسه فعال پزشکی در استان یزد تاکید کرد: این رقم نشان دهنده سطح و جایگاه بسیار مهم پزشکان عمومی در خط اول سلامت مردم می باشد.

وی سطربندی خدمات مبتنی بر نظام ارجاع را یکی از طرح های بسیار مفید برای افراد جامعه در سطح جهانی دانست و بیان داشت: انجمن پزشکان عمومی استان در پی تحقق این هدف عظیم بر آمده و لذا تقاضای پزشکان از وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و دیگر مسئولین مربوطه، عملیاتی کردن این طرح می باشد.


استاندار یزد نیز با تبریک پیشاپیش میلاد امام رضا(ع) و گرامیداشت روز پزشک و دهه کرامت و گرامی داشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر گفت: انجمن پزشکان عمومی در پیشبرد اهداف پزشکی استان یزد نقطه قوتی به شمار می رود چراکه، در این حلقه ارزشمند، پزشکان از مشاوره، همکاری و تجارب یکدیگر به نحو احسنت بهره مند می شوند.        
رونمائی از نشان جدید انجمن پزشکان عمومی استان یزد، تجلیل از پزشکان پیشکسوت و اجرای موسیقی از برنامه های جانبی این همایش بود.

 

ارسال نظرات