نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان:

حرمین شریفین باید از لوث وجود جنایت‌کاران سعودی پاک شود

آیت الله سلیمانی با بیان اینکه عربستان با حمله به یمن، مرتکب اشتباهی حماقت‌بار شد، گفت: ملل اسلامی باید برای پاک کردن حرمین شریفین از لوث وجود این جنایت‌کاران تدبیر کنند و حرمین را نجات دهند.
کد خبر: ۸۵۱۳۷۹۱
|
۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۰

به گزارش خبرگزاری بسیج، آیت الله عباسعلی سلیمانی نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان، در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با اشاره به واقعه طبس، گفت: دور از انصاف است که ما قضایایی همچون واقعه طبس را بدانیم و شکرگذار خداوند نباشیم باید خدا را شاکر باشیم که در همه مقاطع، انقلاب را از توطئه‌های دشمنان برحذر داشت.

 

وی ادامه داد: در همین روزهای اخیر نیز اشراری که نیرو و سلاح فراوان جابجا می‌کردند به دست سربازان گمنام امام زمان به دام افتادند یکی از عزیزان دخیل در عملیات اظهار می‌کرد که اگر سه ثانیه دیرتر می‌جنبیدیم فرمانده عملیات به شهادت می‌رسید باید قدردان نیروهای انتظامی، مرزبانی و پاسداران عزیز باشیم.

 

آیت الله سلیمانی با تأکید بر نقش شوراها در نظام اسلامی بیان کرد: انقلاب اسلامی از باب مبتنی بر مکتب و قرآن و تأسی از نبی مکرم، مسأله شورا را به عنوان یک ضرورت اجرایی جامعه می‌شناسد امروز در کل بدنه جامعه ما شورا تصمیم‌گیرنده و سیاست‌گذار است البته تا دستیابی به نقطه اوج همچنان فاصله داریم.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود به پایان حملات عربستان سعودی به یمن اشاره کرد و گفت: حدود یک ماه حمله ناجوانمردانه به مردم یمن در حالی پایان پذیرفت که هم زیرساخت‌های این کشور متحمل خسارات فراوان شدند و هم 944 شهید و 3487 زخمی بر جای گذاشت باید دید که آیا عربستان با به راه انداختن ائتلافی دروغین به سرکردگی آمریکا و اسراییل و هجوم نابرابر به یمن یه اهداف خود رسیده است یا خیر؟!

 

امام جمعه زاهدان افزود: سعودی‌ها می‌خواستند به انقلاب مردم یمن در چند روز پایان دهند و حتی اختلافاتی را بین اقوام این کشور به وجود آورند تا شاید به انصارالله ضربه بزنند آنها به شکلی احمقانه راه نادرست هم‌کیشان خود همچون صدام در حمله به ایران و اسراییل در حمله به لبنان و غزه را طی کردند.

 

وی به بیان دستاوردهای مقاومت مردم یمن پرداخت و گفت: اولین دستاورد این حمله، برداشتن نقاب از چهره واقعی حاکمان ریاض بود آنان که مدعی خادمی حرمین بودند نشان دادند که خادم اسراییل و آمریکا هستند دومین دستاورد، هماهنگی و همکاری بین قبائل یمن بود که با حفظ انسجام در کنار هویت ملی و اسلامی توانستند به پیروزی دست یابند.

 

آیت الله سلیمانی اظهار داشت: قبل از حمله عربستان به یمن، نقاطی از یمن به دلیل وجود عناصر القاعده، داعش و مزدوران سعودی و استکبار آلوده بود در این مدت کوتاه یمنی‌ها توانستند بسیاری از این مناطق را پاکسازی کنند.

 

وی خاطرنشان کرد: آل سعود شکست مفتضحانه نظامی و بی‌آبرویی سیاسی را برای خود به ارمغان آورد عدم حضور کشورهایی چون پاکستان، ترکیه و مصر در حملات، برای سعودی‌ها شرم‌آور بود و با توجه به شفافیت مرز دوست و دشمن، جبهه مقاومت تقویت شد و قدرت چانه‌زنی مردم یمن در مذاکرات بعدی بالا رفت.

 

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان بیان داشت: حال که عربستان اقتدار و عظمت خود را از دست داده است، ملل اسلامی باید برای پاک کردن حرمین شریفین از لوث وجود این جنایتکاران تدبیر کنند و حرمین را نجات دهند.

 

وی در پایان با اشاره به سفر رییس‌جمهور افغانستان به تهران گفت: ایران و افغانستان قرابت‌های فرهنگی و مذهبی فراوانی با یکدیگر دارند و در بسیاری از مسائل از جمله منابع آبی، امنیت و حمل و نقل دارای منافع مشترک هستند امیدواریم که این سفر سرآغاز همکاری بیشتر دو کشور در عرصه‌های مختلف باشد و دخالت دشمنان بر روابط حسنه دو کشور تأثیرگذار نباشد.


منبع: خبرگزاری رسا

ارسال نظرات