خبرهای داغ:
رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان بهار:

ترویج سبک زندگی اسلامی در خانواده از عناصر اصلی در ایجاد جامعه سالم است

رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان بهار با بیان اینکه ترویج سبک زندگی اسلامی در خانواده از عناصر اصلی در ایجاد جامعه سالم است، گفت: کسب روزی حلال یکی از موضوعات مهم در ترویج سبک زندگی اسلامی است.
کد خبر: ۸۵۱۳۲۹۵
|
۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حجت الاسلام جواد حیدریراد با بیان اینکه ترویج سبک زندگی اسلامی در خانواده از عناصر اصلی در ایجاد جامعه سالم است، اظهار داشت: یکی از محورهای سبک زندگی اسلامی، ایجاد رابطه قوی بین والدین و فرزندان است که با این رابطه می‌توان از ابتلای آنان به بسیاری از آسیب‌ها جلوگیری کرد.

وی افزود: اگر پدران و مادران فرزندان دختر و پسر خود را به آغوش گرم محبت خود جذب کنند و زمانی را برای سخن گفتن با فرزندانشان اختصاص دهند و با محبت و احترام با آنان صحبت کنند، فرزندان نیز به دنبال لذت های کاذب یا افراد ناسالم نمی روند و به دور از آسیب های فرهنگی و اجتماعی خواهند ماند.

رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان بهار گفت: کسب روزی حلال یکی دیگر از موضوعات مهم در ترویج سبک زندگی اسلامی است.

وی با بیان اینکه یک مرد باید در راه تأمین درآمد حلال برای خانواده تلاش کند و تا به آنجا که در شأن همسر و خانواده‌اش است آنها را به لحاظ خوراک و مسکن و درمان و آموزش و سایر نیازها تأمین کند، ابراز داشت: تأمین درآمد حلال و آبرومندانه برای همسر و فرزندان از عوامل افتخار و تکیه کردن یک زن به همسرش است.

حیدری‌راد با اشاره به اینکه مهمتر از کسب درآمد، حلال بودن آن است، اذعان داشت: مال حرام، هرچند که خورنده‌اش نداند، اثرات وضعی خود را می گذارد و موجب از بین رفتن حس و حال عبادت و کم سو شدن نور معنویت در خانواده می شود.

وی اظهار داشت: درآمد حلال در رشد و تربیت تمام اعضای خانواده نقش به سزایی دارد و درآمدی که حق الناس و حق الله به آن آمیخته شده باشد نمی تواند بستر مناسبی برای تربیت و تکامل در خانواده فراهم کند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات