خبرهای داغ:
مسوول سازمان بسیج جامعه زنان خبر داد:

مطالبه پیوست فرهنگی به منظور تحکیم بنیان خانواده

مسوول سازمان بسیج جامعه زنان کشور گفت: پیوست فرهنگی از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی برای شبکه‌های مجازی به منظور تحکیم بنیان خانواده باید از تمام دستگاه‌ها مطالبه شود.
کد خبر: ۸۵۰۲۰۶۸
|
۱۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۰
به گزارش خبرگزاری بسیج، مینو اصلانی با بیان این‌که امر ازدواج بسیار مقدس بوده که همه مسئولان در هر دستگاهی باید در راستای تسهیل ازدواج کمک کنند، اظهار داشت: ازدواج اقدام سطحی نیست که بخواهد از طریق سایت‌های همسر‌یابی انجام شود.

وی با اشاره به این‌که انتخاب همسر باید با دقت و نظارت والدین صورت گیرد، افزود: در سایت‌های همسریابی نظارت خانواده‌ها نادیده گرفته می‌شود و مطابق با شئونات اسلامی جامعه ما نیست بلکه امر ازدواج را زیر‌ سوال می‌برد.

مسوول سازمان بسیج جامعه زنان کشور با بیان این‌که سایت همسریابی الگویی غربی است، گفت: هنوز سایت‌های همسریابی به شکل آشکار فعالیت می‌کنند و به مرور اقدام به سوءاستفاده و اخاذی از زنان می‌کنند.

**ضرورت کاهش سطح توقعات والدین و جوانان در امر ازدواج/ طرح همسریابی شکست خورده است

اصلانی با بیان این‌که وزارت ورزش و جوانان باید به شکل تخصصی به دنبال توانمدی خانواده‌ها و جوانان در امر ازدواج باشد و با طرح همسان‌گزینی بتواند اقدامی مؤثر در راستای افزایش ازدواج انجام دهد، اظهار داشت: طرح همسریابی شکست خورده است بنابراین وزارت ورزش و جوانان باید طرح خود را با نظارت و مطابق با سبک زندگی ایرانی و اسلامی برنامه‌ریزی کند.

وی با بیان این‌که در دانشگاه‌ها باید در خصوص انتخاب صحیح همسر آموزش صورت گیرد، ادامه داد: باید سطح توقعات والدین و جوانان در امر ازدواج کاهش یابد تا شاهد افزایش این امر باشیم. همچنین باید بدانیم آسیب‌های فضای مجازی امروز گریبانگیر خانواده‌ها و جوانان شده است و رابطه‌های غیرمتعارف توسط این مجموعه شکل می‌گیرد.

مسوول  سازمان بسیج جامعه زنان کشور اظهار داشت: باید دستگاه‌های نظارتی در خصوص فضای مجازی نظارت بیش‌تری داشته و به آسیب‌های ناشی از شبکه‌های گسترده ماهواره و فضای مجازی توجه بیش‌تری کرده و نگران این امر باشند.

**تشکیل جلسه با والدین برای آگاهی از آسیب‌های فضای مجازی/ نباید به فضای مجازی اعتماد کرد

اصلانی بیان کرد: در سطح مدارس و در بین انجمن اولیا و مربیان باید جلسات بسیاری در خصوص مشکلات فضای مجازی و دلبستگی‌های نگران‌کننده جوانان تشکیل شود تا آن‌ها آگاه شده و نظارت بر فرززندان خود داشته باشند.

وی ادامه داد: اخیراً شاهد این امر بودیم که دختری جوان خود را به جای جنس پسر در فضای مجازی جا زده بود و با دختری ارتباط برقرا کرده و آن را وابسته و مشکلاتی در این خصوص ایجاد کرده بود. در واقع چنین مشکلاتی باید با نظارت حل شود تا جوانان از فضای مجازی برای کسب علم و پیشرفت استفاده کنند نه مشکل‌سازی.

مسوول  سازمان بسیج جامعه زنان کشور با اشاره به این‌که جوانان نباید به فضای مجازی اعتماد کنند، اظهار داشت: باید دستگاه‌های مربوطه در زمینه نظارت بر فضای مجازی اقدام کرده و تمام دستگاه‌ها بر اساس وظایف برای تسهیل ازدواج گام بردارند.

ارسال نظرات