وصیت‌نامه شهید«حسن عاشوری»؛

وحدت و اتحاد را فراموش نکنید

در بخشی از وصیت‌نامه شهید«حسن عاشوری» آمده است: من به تمام مسلمین جهان می‌گویم که وحدت و اتحاد را فراموش نکنید.
کد خبر: ۹۵۹۸۴۲۲
|
۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۷:۳۰

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ شهید والامقام «حسن عاشوری» در ششم خردادماه سال 1340 در خانواده‌ای مذهبی در کودزر مشک‌آباد اراک به دنیا آمد. تحصیلات دوران دبستان خود را با بهترین نمرات در کودزر به پایان رساند. برای کمک به اوضاع اقتصادی خانواده در سال 1352 به تهران رفت و در آنجا در کارگاه آهنگری مشغول به کار شد. در آغاز انقلاب در تظاهرات‌ها شرکت می‌کرد. در پخش اعلامیه امام(قدس سره) و راهپیمایی‌ها نقش موثری داشت. ایشان در عنفوان جوانی با علاقه وافری که به ورزش داشت، در تیم فوتبال روستای کودزر همراه با سایر جوانان در امر ورزش نقش‌آفرین بود.

در سال 1359 به خدمت سربازی رفت و به مدت بیست ماه در جبهه بود. پس از پایان خدمت مقدس سربازی به عضویت سپاه درآمد و به جبهه کردستان اعزام شد. با عشق وافری که به اسلام و روحانیت و در رأس آن، امام(قدس سره) داشت، مأموریت‌هایی را که از طرف سپاه به عهده او می‌گذاشتند به نحو احسن انجام می‌داد. 

او در گردان جندالله سپاه سردشت خدمت می‌کرد که در سحرگاه بیست و سوم خردادماه سال 1362 در سردشت با گلوله مزدوران ابرقدرت‌ها به شهادت رسید و روح پاکش به ملکوت اعلی پیوست. جسد پاک و آغشته به خون او در میان انبوه جمعیت مشتاق و شیفته راه شهیدان در پانزدهم خردادماه همان سال تشییع و در زادگاهش در کنار یار و هم‌رزم شهیدش غلامعلی عاشوری به خاک سپرده شد.

فرازی از وصیت‌نامه شهید:


به مردم رنج کشیده دنیا مخصوصاً مردم ایران درود می‌فرستم و به تمامی زجردیدگان و ستم‌کشیدگان، این نوید را می‌دهم، به‌زودی حق بر باطل جایگزین خواهد شد.

من به تمام مسلمین جهان می‌گویم که وحدت و اتحاد را فراموش نکنید، قرآن بخوانید و در راه امام(قدس سره) گام بردارید.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار