جزئیات ثبت نام در رویداد رسانه ای امید استان کهگیلویه و بویراحمد اعلام شد

نحوه ثبت نام و شرکت فعالان رسانه ای استان کهگیلویه و بویراحمد در اولین رویداد رسانه ای امید استان کهگیلویه و بویراحمد اعلام شد.
کد خبر: ۹۵۹۸۲۹۳
|
۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از یاسوج، سید حمداله اکوانی دبیر اولین رویداد رسانه ای امید استان کهگیلویه و بویراحمد در نشست مجازی با خبرنگاران و فعالان رسانه ای استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: در آستانه برگزاری دومین کنگره ملی شهدای استان به همت سازمان بسیج رسانه استان و مشارکت استانداری، بنیاد نخبگان، کنگره شهدا، فرهنگ و ارشاد، پارک علم و فناوری، دانشگاه یاسوج، دانشگاه علوم پزشکی و صدا و سیمای استان، اولین رویداد رسانه ای استان با نگاه توسعه ای و امید بخشی کهگیلویه و بویراحمد در خرداد سال ۱۴۰۳ برگزار می شود.

وی افزود: رویداد رسانه ای امید برنامه ای جدید و ابتکاری است که نتایج آن کمک به تعامل بهتر اصحاب رسانه و مسئولین، استفاده از ایده ها و نظرات اصحاب رسانه برای برون رفت از مسائل و حرکت به سمت توسعه استان، کمک به اطلاع رسانی خدمات صورت گرفته توسط دولت، فرصت مناسب برای تبیین مسائل مهم در استان، ایجاد فرصت رقابت و سالم بین فعالین رسانه ای و شناخت خبرنگاران و رسانه های برتر به مردم است.

اکوانی گفت: این رویداد با رویکرد تبیین دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران و ارائه گزارش خدمات دولت و پیشرفت‌های استان در بخش‌های علمی، دانش بنیان، صنعتی، کشاورزی و سایر بخش‌ها با هدف امید آفرینی در جامعه برگزار می‌شود.

اکوانی با دعوت از رسانه‌ها و فعالان مجازی جهت شرکت در رویداد «جام امید» و دغدغه‌های مقام معظم رهبری مبنی بر امیدآفرینی خاطرنشان کرد: علاقه مندان می‌توانند به صورت انفرادی و تیم‌های سه نفره و پنج نفره اسامی خود را به دبیرخانه این رویداد اعلام کنند.

دبیر اولین رویداد رسانه ای امید استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: رویداد جام رسانه امید در قالب‌های تیتر، عکس، گزارش مکتوب، ایده‌پردازی، یادداشت و سرمقاله، پادکست، پوستر، اینفوگرافیک و کلیپ موبایلی برگزار می‌شود. در این رویداد فعالان رسانه‌ای و فضای مجازی در قالب فردی یا تیمی در مکان و ساعتی مشخص دور هم جمع شده و تعدادی از مسئولان ارشد استان نیز در رویداد حضور یافته و به بیان گزارش عملکرد، دغدغه ها و حتی مسائل و مشکلات استان پرداخته و این موارد را با اصحاب رسانه مطرح می کنند.


وی افزود: پس از ارائه مطالب مسئولین که از ساعت ۸ صبح تا ۱۵ عصر انجام خواهد شد، فعالین رسانه ای،  ۴۸ ساعت فرصت دارند در قالب تیم های خود به تهیه محتوای مکتوب، دیداری و شنیداری از آن چه در رویداد گذشت پرداخته و در رقابتی سالم، توانایی خود را در تولید محتواهای فاخر رسانه‌ای و انتشار سریع و حرفه‌ای آن به نمایش بگذارند.

دبیر اولین رویداد رسانه ای امید استان بیان کرد: محتواهای تولید شده رسانه‌ای توسط یک پایشگر هوشمند و هم چنین توسط هیأت داوران کشوری و استانی بررسی شده و برگزیدگان مشخص و در اختتامیه ای مشترک با هفتمین جشنواره رسانه ای ابوذر معرفی و با هدایای ارزنده ای تجلیل می شوند. هم چنین منتخبین به مرحله کشوری رویداد هم دعوت می شوند‌.

اکوانی عنوان کرد: شاخص‌های ارزیابی آثار نیز شامل حجم و تعداد انتشار، کیفیت محتوایی آثار، تعداد بازدیدها، تعداد اشتراک‌گذاری محتوا و میزان بازخورد و عکس العمل مخاطبان می‌شود.

وی گفت: رسانه هایی که به صورت تیمی ثبت نام می کنند می توانند از یک یا چند رسانه باشند و لزومی ندارد از یک رسانه باشند.

اکوانی افزود: عزیزانی که به صورت تیمی شرکت می کنند بهتر است تیم خود را به گونه ای تشکیل دهند که قابلیت تولید محتوا در بخش های مختلفی همچون خبر و یادداشت، عکس، کلیپ، توییت، عکس نوشته، پوستر، اینفوگراف و موشنگراف را داشته باشند.

هم چنین سرگرد پاسدار عباس رضائی مسئول سازمان بسیج رسانه استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست گفت: برگزاری جام رسانه‌ای امید به این معنی نیست که خبرنگاران روحیه مطالبه‌گری خود را کنار بگذارند و مشکلات جامعه را نبینند، بلکه هدف این است که اولاً در مقابلِ سیاه‌نمایی‌های رسانه‌های معاند، حرکت‌های رو به رشد و پیشرفت‌های کشور را به صورت واقعی به نمایش بگذارند و هم چنین در کنار آن با انجام پرسش از مسئولین، ارائه ایده ها و راهکارها و سپس مطالبه گری و نقد منصفانه به مسئولین استان کمک نمایند.
وی افزود: علاقه مندان به شرکت در این رویداد می‌توانند مشخصات خود و تیم مرتبط  را به شماره ۰۹۳۵۹۳۶۵۴۳۸ در ایتا یا روبیکا ارسال نمایند.

وی گفت: تیم ها همزمان با ثبت نام در رویداد یک اسم برای خود انتخاب و اعلام نمایند.

رضایی بیان کرد: مهلت ثبت نام کلیه فعالان رسانه ای در این رویداد تا روز جمعه ۷ خرداد ۱۴۰۳ خواهد بود و پس از آن زمان دقیق اجرای رویداد در هفته سوم خرداد اعلام خواهد شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار