دختر مایه رحمت و برکت است

زنجان _ دختر زیباترین مخلوق خداوند است و روز میلاد بانوی پاکدامن و عفیف حضرت معصومه (س)، به نام دخترانی از نسل او است که زندگی با وجود آنها معنا می‌شود.
کد خبر: ۹۵۹۷۹۱۸
|
۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۱:۵۰

دختر مایه رحمت و برکت است

به گزارش خبرگزاری بسیج زنجان.
ولادت حضرت معصومه (س) روز دختر نامگذاری شده است، دختر در روایات ائمه مایه خیر و برکت شمرده شده و زیباترین مخلوق پروردگار است و احساس، عشق، مهر و دوستی در وجودش جاری است.

پیام اکرم (ص) در روایتی فرمود: «مَا مِنْ بَیْتٍ فِیهِ الْبَنَاتُ إِلَّا نَزَلَتْ کُلَّ یَوْمٍ عَلَیْهِ اثْنَتَا عَشْرَةَ بَرَکَةً وَ رَحْمَةً مِنَ السَّمَاءِ وَ لَا یَنْقَطِعُ زِیَارَةُ الْمَلَائِکَةِ مِنْ ذَلِکَ الْبَیْتِ یَکْتُبُونَ لِأَبِیهِمْ کُلَّ یَوْمٍ وَ لَیْلَةٍ عِبَادَةَ سَنَةٍ»؛ یعنی هیچ خانه‌ای نیست که در آن دخترانی باشد مگر آن که هر روز دوازده برکت و رحمت از آسمان بر آن نازل می‌شود و دائم مورد زیارت ملائکه قرار دارد، برای پدرشان هر روز و شب ثواب یک سال عبادت می‌نویسند.

دختران، یاوران روز‌های سخت و آرامش‌بخش روز‌های دشوار هستند، و پیامبر (ص) می‌فرماید: «هر کس دختری داشته باشد و آن را خوب تربیت کند و او را به خوبی دانش بیاموزد و از نعمت‌های الهی به او عطا نماید آن دختر سپر و پوشش پدرش در برابر آتش جهنم است».

دختر مایه رحمت و برکت است
دختر برکت هر زندگی و روح هر خانه است دختران مونس پدر و مادر و دوست و یاری‌کنندگان خواهر و برادر خود هستند، دختران امروز، همسران و مادران فردا خواهند بود که با ایثار و فداکاری، مهر و عشق را میان عزیزانشان تقسیم می‌کنند تا زندگی روحی تازه گیرد.

عبادت، زهد، پارسایی، تقوا، راستگویی، بردباری، استقامت در برابر ناملایمات، بخشندگی، پاکدامنی و یاد خدا از صفات برجسته حضرت معصومه (س) بوده؛ بنابراین این شخصیت بهترین الگو برای دختران است و دختران شیعه باید با پاکدامنی، عفت و رعایت حجاب قدر ارزش‌های خود را بدانند و دختران با حفظ منزلت خود می‌توانند مثل حضرت معصومه (س) شوند.

فاطمه عسگری

ارسال نظرات
آخرین اخبار