نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی:

هویت سپاه بر پایه ایمان و معنویت است/ هادیان و مربیان سیاسی الگوی اخلاق و تقوا

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: هادیان و مربیان سیاسی پیشانی نیروهای مسلح هستند که بار سنگین اعتقادی و اخلاقی در الگو بودن برای دیگران را نیز به دوش دارید.
کد خبر: ۹۵۹۶۱۱۶
|
۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۴

هویت سپاه بر پایه ایمان و معنویت است/ هادیان و مربیان سیاسی الگوی اخلاق و تقوا

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ آیت‌الله قربانعلی دری‌نجف‌آبادی نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی صبح امروز در دیدار با جمعی از فرهنگیان، مربیان و کارکنان عقیدتی سیاسی سپاه روح‌الله به مناسبت گرامیداشت سالروز شهادت استاد مرتضی مطهری با بیان اینکه مفاهیم قرآن کریم باید سرلوحه زندگی‌ها قرار گیرد، گفت: همه ما باید به‌ عنوان مروجین دین و اخلاق در جامعه عمل کنیم.

وی بندگی خدا و تبعیت از رهبر الهی را راهکار رسیدن به تقوا دانست و افزود: یکی از مهم‌ترین وظایف انسان معیت و همراهی با معصوم و ولی خدا است که تمام هدایت، سعادت و قرب به خداوند متعال در این موضوع نهفته است.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی بر لزوم دشمن‌شناسی نیز تاکید و تصریح کرد: موؤمن بايد دشمن را خوب بشناسد و بداند چگونه با دشمن برخورد كند؛ اینکه مقام معظم رهبری بعد از عملیات وعده صادق در دیدار با نیروهای مسلح تاکید کردند که بروز باشید به معنای آن است که بایستی جلوتر از زمان و زمانه حرکت کنیم و در این مسیر سپاه و روحانیت وظیفه‌ای سنگین‌تر از دیگران بر عهده دارند.

آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی با تاکید بر اینکه روحانیت و پاسداران انقلاب بایستی از نظر اخلاقی، فکری و اعتقادی جلوتر از دیگران باشند، گفت: تعبد و تدین عامل اثرگذاری سپاه است و این را در عملیات «وعده صادق» دیدیم که آنچه پیروزی را رقم زد ولایتمداری، توکل و اعتقاد سپاه پاسداران بود.

وی با تاکید بر اینکه بایستی امروز هم از تجربیات دوران دفاع مقدس استفاده کرد، افزود: برطرف کردن نیازهای جنگ با تکیه بر ایمان و توکل بر خدا محقق شد و پیروزی برای برای ملت به ارمغان آورد.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی خطاب به هادیان و مربیان سیاسی تصریح کرد: در شرایط امروز کوچکترین غفلت، بیشترین حسرت را به دنبال دارد؛ اولین مسئولیت شما خودسازی درونی و سازمانی است.

آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی با اشاره به اینکه آنچه باعث حرکت در مسیر درست می‌شود، باورهای دینی و ایمان به خداوند و اعتقاد به این انقلاب اسلامی است، گفت: مسئولیت دیگر مجموعه عقیدتی این است که بایستی پیشانی نیروهای مسلح باشید؛ شما بار سنگین اعتقادی و اخلاقی در الگو بودن برای دیگران را به دوش دارید.

وی وظایف جامعه روحانیت را سنگین دانست و افزود: جامعه روحانیت نیز باید در کارهای انقلاب و خدمتگزاری از همه جلوتر باشد؛ باید به آینده توکل و ایمان داشت مبادا به جامعه یأس و ناامیدی تزریق کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی تعمیق باورهای دینی را تنها راه مقابله با تهاجم نرم دشمنان دانست و تصریح کرد: در این مسیر بایستی به خانواده توجه بیشتری داشته باشیم؛ ایجاد وحدت و همراهی باعث حرکت در مسیر درست می‌شود.

آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی با اشاره به پیری جمعیت و نرخ پائین موالید در استان گفت: کاهش نرخ فرزندآوری نتیجه سبک زندگی غربی و تجمل‌گرایانه است؛ در فرهنگ‌سازی جوانی جمعیت، همه ارگان‌ها باید کمک کنند. دولت هم بایستی با حمایت خود مشکل و دغدغه مسکن نیروهای مسلح را تدبیر کند.

معنویت رکن اساسی سپاه

حجت‌الاسلام ماشاالله عبدی مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه روح‌الله نیز در این دیدار مأموریت عقیدتی سیاسی در مجموعه سپاه را تقویت معنویت و بنیه اعتقادی و اخلاقی نیروهای پاسدار و بسیجی دانست و گفت: اساس و رکن سپاه بر اساس اعتقاد و باورهای دینی و معنویت است.

وی هفته عقیدتی سیاسی، بهترین فرصت برای جهاد تبیین در زمینه اندیشه و آثار ارزنده شهید مطهری دانست و افزود: امسال ۷۰۰ برنامه برای هفته عقیدتی سیاسی در سپاه و بسیج در استان مرکزی برنامه‌ریزی و در حال اجرا است.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه روح‌الله خاطرنشان کرد: هدف از اجرای برنامه‌ها در مجموعه عقیدتی تقویت باورهای دینی و ارزش‌های اسلامی است چراکه امروز دشمن، همین ایمان راسخ ملت را هدف قرار داده است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار