مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان:

۷۹۰ دانش‌آموز بازمانده از تحصیل در استان زنجان شناسایی شده است

زنجان- مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: ۷۹۰ نفر دانش‌آموز بازمانده از تحصیل در سطح استان شناسایی شده است .
کد خبر: ۹۵۹۵۵۶۵
|
۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۸:۰۱

 

۷۹۰ دانش‌آموز بازمانده از تحصیل در استان زنجان شناسایی شده استبه گزارش خبرنگار بسیج زنجان علی اسماعیلی در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت گرامیداشت هفته معلم با اشاره به شعار این هفته با عنوان «همه مدیون توایم» اظهار کرد: بسیاری از دستاورد‌های جامعه ماحصل فرهنگ آموزش عالی و تعلیم و تربیت است.

وی با بیان اینکه معلمان در جامعه نقش بسیار تعیین کننده‌ای در همه ابعاد دارند افزود: دو عرصه در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش مهمترین محل رخداد‌های آموزشی و تربیتی است که شامل مدرسه و نیروی انسانی و معلمان می‌شود

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: در سال جاری میزبان بیش از ۲۲۷ هزار دانش آموز از مقطع پیش دبستانی تا پایه دوازدهم بودیم و همچنین ۱۴ هزار و ۵۹۵ همکار در ارائه خدمات و برنامه‌های آموزشی و تربیتی فعالیت می‌کنند.

وی تصریح کرد:استان زنجان ۵۵۰ شهید دانش‌آموز و ۴۹ معلم شهید تقدیم انقلاب کرده است.

اسماعیلی در خصوص نوسازی و احداث مدارس جدید بیان کرد: سال گذشته اداره نوسازی و تجهیز مدارس ۲۱۸ کلاس در سطح استان تحویل داد که این رقم در ۲۰ سال گذشته بی‌سابقه است.

وی با بیان اینکه در هیچ کجای استان هیچ مدرسه‌ای به حال خود رها نشده است گفت: در عین وجود مدارس تخریبی، مدارس نوساز و خوب هم داریم و بعضی از مدارس به لحاظ فیزیکی فرسوده است، اما از لحاظ کیفیت آموزش و جایگاه تربیتی در سطح ممتاز است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان زنجان در مورد جذب نیرو‌های معمم بیان کرد: از جامعه روحانیون ۲۳ نفر از حوزه در آزمون‌ها پذیرفته شدند و در رشته‌های مرتبط با توانایی خود مشغول خدمت هستند.

وی از جذب ۱۴۰ نفر نیروی فنی برای اشتغال در هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای خبر داد و گفت: در بحث نیرو‌های کیفیت بخشی نیز ۱۴ اردیبهشت ورود نیرو‌ها را پیش‌رو داریم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان ادامه داد: در دوره‌ای بخش قابل توجهی از اعتبارات به روستا‌ها اختصاص یافت و مدارس خوبی در آن‌ها ایجاد شد که به دلیل مهاجرت در حال حاضر بلااستفاده مانده و آن‌ها را در مسیر فروش قرار می‌دهیم.

اسماعیلی افزود: ۷۹۰ دانش‌آموز بازمانده از تحصیل در سطح استان شناسایی شده است این در حالی است که زنجان رتبه اول در جذب دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل را دارد.

وی ادامه داد: ۵۰ درصد این دانش‌آموزان دارای مشکلات شدید جسمی و ذهنی بوده و آموزش‌پذیر نیستند و برخی نیز با ممانعت خانواده‌ها برای تحصیل مواجه هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گفت: تعدادی از این افراد در حال بازگشت به چرخه تعلیم و تربیت هستند و در بین این ۷۹۰ نفر ۳۰ دانش آموز فوتی داریم و تعدادی هم در خارج از کشور هستند که سامانه همه این افراد را جز بازمانده از تحصیل به حساب می‌آورد.

فاطمه عسگری

ارسال نظرات
آخرین اخبار