امام جمعه چهارباغ در خطبه‌های نماز جمعه، گفت: از نگاهِ دشمن، حجاب، مساله اصلی نیست، دروازه ورودِ بی‌بندوباری است، دشمن به بی‌حجابی قناعت نخواهد کرد و آرام‌آرام دین‌زدایی کامل خواهد کرد.
کد خبر: ۹۵۹۴۳۴۳
|
۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۳۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از البرز، حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی دربانی امام جمعه شهرستان چهارباغ استان البرز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته گفت: تقوا، قرار گرفتن در حصن حصین الهی است، اگر عنایت خدا نباشد از پس مکر شیطان و ایادی آن برنخواهیم آمد، شیاطین دست به دست هم داده‌اند تا اثری از امور نیک باقی نمانَد.

حجاب مساله اصلی نیست، دروازه ورود بی‌بندوباری است

امام جمعه چهارباغ افزود: ۱۷ شوال سالروز جنگ احزاب یا غزوه خندق است که طبق نقل تاریخی، ۱۰ هزار نفر به همراه ۶ هزار شتر و اسلحه خواستند روبه‌روی پیامبر بایستند تا اثری از اسلام باقی نمانَد و در مقابل تعداد کمی از مسلمانان(۳ هزار) روبه‌روی آنها ایستادند ولی نتیجه آن جنگ، به نفع مسلمانان شد و اموال تجاری فراوانی نصیب‌شان شد.

حجت‌الاسلام دربانی با اشاره به دهم اردیبهشت‌ سالروز آغاز عملیات بیت‌المقدس، اظهار داشت: در این عملیات نیز در مجموع بیش از ۸ لشگر و ۵۰ تیپ از دشمن بودند، اما رزمندگان ما با تعداد کمتری باعث آزادسازی خرمشهر، هویزه و جاده اهواز شدند.

وی تصریح کرد: روز ملی خلیج فارس نیز که به دلیل اخراج پرتقالی‌ها از تنگه هرمز به این عنوان، نام‌گذاری شد، عنایت دیگری از خدا برای تمامیت ارضی بود و هر جا برای خدا قیام کنید خدا، حافظ و مراقب است.

امام جمعه چهارباغ با اشاره به سالروز شهادت متفکر بزرگ و معلم فرهیخته شهید مطهری، اظهار داشت: دشمن با خباثت، اسلام را مورد هدف قرار می‌دهد، متفکرین انقلاب اسلامیِ کشورمان را شناسایی و ترور کرد، آیت‌الله مطهری، کسی که ایدئولوژی انقلاب را ترسیم کرد و مغز متفکر انقلاب بود را به شهادت رساند.

وی افزود: امام بعد از شهادت شهید مطهری فرمود: بریزید خون‌ها را، زندگی ما دوام پیدا می‌کند، بکشید ما را، ملت ما بیدارتر می‌شود و این روز، روز معلم نامیده شد که از همین‌جا از همه معلمان تقدیر و تشکر می‌کنم.

حجت‌الاسلام دربانی در ادامه بیان داشت: هفته پیش‌رو، آغاز فتح اندلس که یک جریان مهم تاریخی است، توسط مسلمان‌هاست، مسلمانان ۸ قرن در اندلس حکومت کردند و دانشمندان بزرگ اندلسی پدید آمدند، اما دشمن برای بازپس‌گیری اندلس، به ایجاد بی‌بندوباری و هرزگی جوانان اندلسی و جنگ های ملوک الطوایفی، اسلام را تضعیف و مسلمان‌ها را بیرون کرد و حالا همین کار را با کشورهای مسلمان می‌کند.

امام جمعه چهارباغ گفت: حجاب مساله اصلی نیست، دروازه ورود بی‌بند و باری است، دشمن به بی‌حجابی قناعت نخواهد کرد و آرام آرام دین‌زدایی کامل خواهد کرد، باید به فرموده رهبری، در اجتماع احکام دین جاری شود، اما برخی مسئولین هنوز توجیه نیستند و به بهانه‌های واهی و عدم بصیرت همچنان دم از حجاب اختیاری می‌زنند.

امام جمعه چهارباغ ضمن تقدیر از طرح نور نیروی انتظامی، تاکید کرد: چرا دستگاههای اجرایی از این طرح حمایت نمی‌کنند؟ چرا مسائل فرهنگی حجاب پیگیری نمی‌شود؟ نیروی انتظامی یکی از ده‌ها اقدام شایسته حجاب را به تنهایی انجام می‌دهد، امورات تکمیل کننده آن کجاست؟ چرا اصناف و ادارات به طور جدی وارد این مساله نمی‌شوند؟ مساله حجاب، مساله مهمی است، کشور از اصناف و ادارات آغاز کند.

وی با انتقاد از بازیگران و بازیکنانی که رسماً دین را به سخره گرفته‌اند، اظهار داشت: بازیکن تیم فوتبال، هوادار بی‌حجاب را در آغوش می‌گیرد و هوادار دیگری از جنس مذکر را که به او نزدیک می‌شود با کوبیدن بر سینه‌اش رد می‌کند، این‌ها مایه فساد و عامل تخریب جوانان ما هستند.

امام جمعه چهارباغ به روز شوراها، اشاره کرد و افزود: نقش مهم شوراها برنامه‌ریزی و نظارت و تسریع امور و خدمت به مردم است، شوراها نباید دچار حاشیه شوند و لازم است به وظیفه خود عمل کنند.

وی کارگران را موجب آبادی و سرافرازی و قدرت این کشور دانست و تاکید کرد: کارگران قشر ضعیفی هستند که نادیده گرفته می‌شوند اما خلق پول و ثروت می‌کنند، روز کارگر را پیشاپیش تبریک می‌گویم و طی مراسمی از کارگران نمونه تجلیل خواهیم کرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها