سپاه نهادی انقلابی که تا همیشه با انقلاب خواهد ماند

سپاه نهادی انقلابی که با انقلاب پدید آمد با انقلاب رشد کرد و تا همیشه با انقلاب و انقلابی خواهد ماند.
کد خبر: ۹۵۹۲۹۷۴
|
۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۷:۵۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، سپاه پاسداران در سایه روحیه انقلابی و معنویتی که از سرچشمه جوشان دل منور و روح مصفای آن امام عارفان و قدوه صالحان پیوسته می جوشید و بیش از همه، جوانان رزمنده و خالص سپاه و بسیج را سیراب می کرد، توانست نقش تعیین کننده ای را در دفع حمله ایادی استکبار به جمهوری اسلامی ایفا کند و در کنار ارتش و با به کارگیری بسیج مردمی، درس تلخی به دشمنان اسلام بدهد و حفظ استمرار نظام جمهوری اسلامی را تضمین کند.

 

تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

 

در نخستین روزهای پیروزی انقلاب اسلامی در سال 1357 بنا به فرمان بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره) به جوانان غیور و انقلابی ایران اسلامی، عده ای از دلسوختگان راستین و پیروان صدیق ولایت فقیه گردهم جمع شدند و نهاد مقدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را پی ریزی کردند.

 

شاید در آن روزهای نخست که هدف سپاه را پاسداری از انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن مطرح می کردند، تصور نمی رفت که چه مسئولیت سنگین و رسالت خطیری به عهده این تشکیلات تازه تأسیس خواهد بود؛ اما از آنجا که محرک حضور در این نهاد خدمت بی شائبه به انقلاب اسلامی و اطاعت محض و عاشقانه از مقام والای ولایت فقیه بود جملگی به عنوان بازوی توانمند ولایت فقیه، خویشتن را برای هر نوع مأموریت محوله آماده کرده بودند.

 

حضرت امام خمینی (ره) در دوم اردیبهشت سال 1358 طی فرمانی به شورای انقلاب اسلامی رسماً تأسیس این نهاد مقدس را اعلام کردند و شورای انقلاب با تأسیس شورای فرماندهی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گام اساسی را در جهت سازماندهی این نهاد برداشت.چ

سپاه واقعیتی شکل گرفته از متن و بطن انقلاب، و نمادی از تولی وتبری است. نهادی انقلابی که با انقلاب پدید آمد با انقلاب رشد کرد و تا همیشه با انقلاب و انقلابی خواهد ماند.

دشمنان استقلال و اقتدار نظام، بارها با شگردها و دروغ پراکنی‌ها، سعی در مخدوش کردن چهره سپاه داشته‌اند اما بدانند این شجره طیبه و مولود انقلاب با توکل به خدای متعال و همدلی و اتحاد ارتش و سپاه، به عنوان ید واحده، روز به روز قوی‌تر و منسجم‌تر شده و با این ترکیب مقدس هیچ قدرتی تاب و توان رویارویی با این کشور و مردم را نخواهد داشت.

 

سپاه پاسداران علاوه بر داشتن قدرت نظامی بی‌نظیر؛ در همه امور حتی رفع مشکلات مردم جامعه در خط مقدم و پیشرو هستند چنانکه می‌توان به حضور مثبت و تاثیرگذاری این نیرو در حوادث طبیعی چون زلزله، سیل، کرونا و غیره اشاره کرد، حتی در محرومیت زدایی در مناطق مختلف کشور نیز نقش بسزایی دارد و حوزه زیرساختی کشور هم در شرایط تحریمی نقش مهمی دارد و به خوبی وظایف خود را بدون وقفه ادامه می‌دهد.

 

سیر صعودی تحولات علمی و صنعتی در سپاه

 

نگاهی گذرا و اجمالی به کارنامه پرافتخار سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از ابتدا تا کنون نشان می‌دهد سیر تحولات علمی و صنعتی در این نهاد مقدس تا چه میزان صعودی و فزاینده بوده است. 

استفاده از دانش روز و تولید محصولات نوظهور و فناوری‌های پیشرفته که حاصل تحقیقات و تفکر اندیشمندانه داخلی است در کنار بهره‌برداری از ابتکارات و تجربیات نظامی و تاکتیکی باعث شده که همواره سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در میان نیرو‌های نظامی منطقه و جهان جزو برترین و کارآزموده‌ترین نیرو‌ها محسوب شود و بتواند در هر نقطه‌ای دشمن را مرعوب و منکوب کند، نمونه مثال‌زدنی آن انجام عملیات پیچیده و ترکیبی «وعده صادق» بود که تمام کارشناسان نظامی جهان را حیرت‌زده کرد و توانست قدرت نظامی، شایستگی‌های دفاعی و توان بازدارندگی کشور را برای جهانیان به نمایش بگذارد.

 

این موفقیت‌ها مدیون ایثار و ازخودگذشتگی سرداران، فرماندهان و سپاهیان جان برکفی است که با تقدیم خون پاک خویش به ندای پیر و مراد خود لبیک گفتند؛ و استقلال و سلطه‌ناپذیری در عرصه‌های بین المللی را برای ما به ارمغان آوردند.

 

با توجه به افتخارات بی شمار سپاه پاسداران در اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی که رویکرد و تفکر بسیجی دارد باید افتخارات و عملکرد سپاه را بیش از پیش به نسل امروز به خصوص به جوانان بازگو کنیم.

 

 

ارسال نظرات