تولید مرغ لرستان هشت هزار تن افزایش می‌یابد

رییس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: با فعال شدن ۱۶ واحد مرغداری حدود هشت هزار تن گوشت مرغ تولید و به ظرفیت استان افزود می‌شود.
کد خبر: ۹۵۹۲۵۹۰
|
۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۸:۳۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، سید عماد شاهرخی امروز  در جمع خبرنگاران  اظهار کرد: حدود پنج هزار تن از این مقدار برای مصرف استان و سه هزار تن نیز برای صادرات به سایر استان ها در نظر گرفته شده است.

 

وی افزود: ابتدای سال گذشته تولید گوشت مرغ استان حدود ۷۳ هزار تن مرغ بوده که طی یک برنامه مدون ۲ ساله سعی داریم این عدد را به ۱۰۰هزار تن افزایش دهیم.

 

رییس سازمان جهاد کشاورزی لرستان عنوان کرد: انتهای پارسال تولید مرغ استان به بیش از ۹۰ هزار تن رسید و تلاش می شود در سال جهش تولید به کمک مردم تولید به بیش از ۱۰۰ هزار تن برسد.

 

شاهرخی افزود: با پیگیری صورت گرفته از ابتدای فروردین تا به امروز حدود ۳.۹میلیون قطعه جوجه ریزی صورت گرفته وپیش بینی می شود این مقدار تا پایان ماه به حدود چهار میلیون قطعه برسد.

 

به گفته رییس سازمان جهاد کشاورزی لرستان نتیجه این افزایش تولید فعال شدن ۱۶واحد مرغداری نیمه تکمیل یا نیمه فعال و افزایش بهره وری از واحدهای موجود بوده که با اقدامات موثر این روند پایدار حاصل شده است.

ارسال نظرات