همزمان با اختتامیه هفته هنر انقلاب اسلامی برگزار شد؛

اولین یادواره شهدای هنرمند در شهرستان پاکدشت

کد خبر: ۹۵۹۲۰۸۹
|
۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۶

به گزارش خبرنگار استان تهران خبرگزاری بسیج، همزمان با آخرین روز و اختتامیه هفته هنر انقلاب اسلامی به همت حوزه هنری انقلاب اسلامی و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و حضور خانواده معظم شهدا و و ایثارگران و هنرمندان و جمعی از مسئولین شهرستان در سالن اجتماعات شورای اسلامی شهر پاکدشت اولین یادواره شهدای هنرمند برگزار شد.

 

در این برنامه حجت الاسلام والمسلمین جوکار امام جمعه پاکدشت ضمن گرامیداشت هفته هنر انقلاب اسلامی و تقدیر از زحمات برگزار کنندگان برنامه های متنوع فرهنگی هنری در این هفته تصریح کرد :هنرمندان در برابر دشمن دست برتر رسانه ای باشند.

 

حجت الاسلام جوکار با اشاره به این جمله از بنیانگذار انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره)«شهادت هنر مردان خدا است» بیان کردند: در این دنیای پر از خوبی و زشتی به گونه ای زندگی کند که خدای متعال خریدار او شود خود شهادت یک هنر است.

 

جوکار با اشاره به زیست شهدایی در جامعه و کلام سید شهدای مقاومت حاج قاسم سلیمانی که فرمودند: «تا کسی شهید نبود، شهید نمی شود. شرط شهید شدن، شهید بودن است» بیان کردند: در دنیای امروزی ما چقدر خوب است انسان جدا از هنر زندگی و زیست شهیدانه با زبان هنر از جمله خطاطی، تأتر، سرود، مستند، موسیقی، مستند و دیگر هنر ها در انتشار فرهنگ ایثار و شهادت تلاش و مجاهدت های رزمندگان اسلام را مخابره و برای نسل های آینده جمع آوری کنند.

 

وی با اشاره به دفاع مشروع جمهوری اسلامی ایران در برابر حمله به کنسولگری ایران، شهادت مستشاران سلحشور سپاه پاسداران، ناتوانی و شکست رژیم کودک کش صهیونیستی در برابر پاسخ دلیر مردان نیروهای مسلح بیان کردند: در این روز ها در بازار داغ شایعات و عملیات روانی دشمن که می‌خواهد پیروزی جبهه مقاومت و رزمندگان اسلام را وارانه جلوه دهد، تحریف و سکوت خبری ایجاد کند تصریح کردند: امروز ما باید در رسانه، منتشر کردن واقعیات، هوشمندانه و با استفاده از زبان شیرین و گویای هنر دست برتر باشیم.

 

در پایان این برنامه از برترین های جشنواره سرود" بچه های انقلاب " با اهدای لوح زرین و جوایز ارزنده تقدیر و همچنین از اصحاب رسانه فعال در هفته هنر انقلاب اسلامی نیز با اهدای لوح سپاس قدردانی شد.

 

گفتنی است ،هفته هنر انقلاب اسلامی به همت حوزه هنری انقلاب اسلامی و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان پاکدشت و دیگر دستگاه های حامی از تاریخ ۱۹فروردین تا ۲۷فروردین برگزار گردید.

ارسال نظرات