خبرهای داغ:

موانع تولیدکنندگان در عرصه عفاف و حجاب

انتظاری که تولید کنندگان پوشاک و عفاف از مسئولان دارند از گلایه های شنیدنی است که در صورت حمایت از این امر می تواند در چرخه تولید ، سودآوری و کارآفرینی موثر باشد و در سال جهش تولید با مشارکت مردم گامی کوچک در توسعه کشور محسوب شود.
کد خبر: ۹۵۹۲۰۰۴
|
۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۷

به گزارش سرویس خبری بسیج جامعه زنان؛ خبرگزاری بسیج وحید محمدپور، عضو هیأت مدیره انجمن تولیدکنندگان و فعالان حجاب و عفاف در مورد شرایط تولیدکنندگان محصولات عفاف و موانع موجود در تولید، اظهار کرد: در بخش تولید ۲۵ سال سابقه کار دارم و به عنوان یکی از مدیران بخش صنعتی کشور وارد خیریه تولید پوشاک اسلامی شدم و لوح تقدیر بهترین کارآفرین را دریافت کردم و توانستم برای ۴۵ بانوی سرپرست خانوار اشتغال آفرینی کنم و به آنها مهارت آموزی آموختیم و این زنان در بخش دوزندگی عفاف و حجاب فعال هستند و منبع درآمد دارند.

وی در مورد شرایط تولید در ایران بیان کرد: تولید در کشور ما از سخت ترین کارها است زیرا موانعی برای تولید وجود دارد که بعد از مدتی تولیدکننده را به سمت دلالی و پول راحت‌تر هدایت می کند و تولیدکنندگان باید برای تولید از بسیاری از مسائل چشم پوشی کنند اما دلالی در مواد اولیه، خودرو و ملک بسیار باصرفه تر است بنابراین اگر کسی می خواهد وارد امر تولید شود باید یک کفش آهنین بپوشد تا بتواند یک کارآفرین و تولیدکننده موفقی باشد که البته در پنج سال اول سرمایه این فرد و میزان درآمد کسب شده از تولید برابر است و هنور وارد مرحله سودآوری نشده است.

محمد پور با اشاره به طراحی های مختلف چادر بانوان و ابتکار در این امر گفت: معتقدم اگر من هم مانند سایر همکاران در حوزه مواد اولیه وارد کننده بودم از لحاظ اقتصادی بسیار موفق تر بودم، اما دغدغه اشتغال‌زایی و کارآفرینی بانوان بویژه سرپرست خانوار را داشتم.

این تولید کننده کارآفرین افزود: در هر نقطه ای از کشور مسؤلان امر تولید که صدای ما را می شنوند موانع تولید را برطرف و یا حداقل به کمترین میزان آن را هدایت کنند و شرایط را برای تولیدکنندگان فراهم کنند.

وی در ادامه گفت: بیمه یکی از دغدغه‌های تولیدکنندگان است، از وظایف یک تولیدکننده موفق است اما تامین اجتماعی بدون آموزش و آگاهی دادن به تولیدکنندگان و مدیران تولید، جریمه های پنهان برای تولیدکنندگان  قرار می دهد، در حالیکه تامین اجتماعی باید هموارکننده مسیر تولید باشد.

محمدپور تأکید کرد: حمل نقل مواد اولیه برای تولیدکنندگان از مشکلات دیگر است که وقتی این مواد از سایر کشورهایی مثل چین، اندونزی و … وارد می شود هیچ تعرفه مشخص باربری و حمل و نقل برای آنها مد نظر نیست و تنها چند واردکننده عمده با یکدیگر تصمیم می گیرند و قیمت هر کیلو بار را برای نقل و انتقال تعیین می کنند و هیچ قانون و تعرفه ای برای تعیین نرخ مشخص حمل و نقل هر کیلو بار وجود ندارد و تولیدکنندگان  تابع این افراد هستند و مجبورند از این شرایط تبعیت کنند.

این کارآفرین برتر با اشاره به کمبود پارچه چادری در کشور، گفت: تولید پارچه چادر در کشور یک‌دهم تقاضای مصرف کنندگان در کشور را پاسخ می دهد، این امر بر اساس مصوبات و قیمت دلار به تولیدکنندگان انبوه حجاب و عفاف آسیب می رساند و وقتی کالاهای تولیدی خود را به فروش می رساند برای تولید دوباره خریداری مواد و پارچه اولیه تولید با افزایش قیمت مواجه می شوند و به قیمتی که کالای خود را فروختند به همان قیمت باید کالای جدید تولید را تهیه کنند.

وی با اشاره به رشد تولیدکنندگان عرصه حجاب و عفاف، خاطرنشان کرد: بسیاری از تولیدکنندگان دغدغه طراحی و تولید پوشاک عفیفانه را دارند که اگر بتوانیم در بخش بین‌الملل در پوشاک عفیفانه جایگاه خود را بدست آوریم طراحان ایرانی را بسیار توانمند در این بخش می بینم که تولیدکنندگان انبوه باید به آنها بهاء داده و این افراد را جذب کنند.

ارسال نظرات