خبرهای داغ:

رقابت بیش از ۱۰۰۰ بانو در مسابقات قرآنی «ریحانة النبی(ص)» هرات

بیش از هزار بانو از ۴۰ مرکز قرآنی شهر هرات افغانستان و شهرستان‌های اطراف آن در مسابقات قرآنی «ریحانة النبی(ص)» رقابت کردند.
کد خبر: ۹۵۹۱۴۹۲
|
۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۸:۱۸

به گزارش سرویس خبری بسیج جامعه زنان؛ خبرگزاری بسیج -به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، همزمان با ایام ماه مبارک رمضان، ماه مهمانی خدا، رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در هرات با همکاری مرکز قرآنی مجتمع فرهنگی فاطمیه، مسابقات قرآنی تحت عنوان «ریحانة النبی(ص)» در رشته‌های حفظ ۱ جزء، حفظ ۳ جزء، حفظ۱۰ جزء و حفظ ۲۰ جزء قرآن کریم و ترجمه و مفاهیم قرآن کریم و ترتیل خوانی زیر ۲۰ سال و بالای ۲۰ سال برگزار کرد.

در این دوره از مسابقات، تعداد هزار و ۳۸۰ شرکت کننده از ۴۰ مرکز قرآنی شیعیان و اهل سنت شهر هرات و شهرستان‌های اطراف آن شرکت کردند.

مرحله مقدماتی این دور از مسابقات طی ۸ روز با محوریت مراکز نزدیک به هم برگزار شد و ممتحنین با حضور در این مراکز قرآنی منتخبین و راهیافتگان به فینال این دور از مسابقات را انتخاب کردند.

فینال این مسابقات در مرکز قرآنی و مجتمع فرهنگی فاطمیه هرات برگزار شد و نفرات اول تا سوم هر رشته انتخاب شدند.

در مراسم اختتامیه این مسابقات که در محل مجتمع فرهنگی فاطمیه هرات برگزار شد، ابتدا نفر اول رشته ترتیل زیر ۲۰ سال خانم کوثر حسینی به تلاوت قرآن پرداخت و در ادامه، اسماعیل زاده، حافظ کل قرآن کریم و استاد حفظ شهر هرات ضمن توضیح پیرامون نحوه برگزاری مسابقه، تعداد شرکت کنندگان و نحوه انتخاب نفرات برتر این مسابقات توضیحاتی ارائه کردند.

در پایان، اسامی نفرات اول تا سوم هر رشته قرائت شد و ضمن حضور در جایگاه هدایایی که در نظر گفته شده بود، توسط خانم‌ها غلامپور، رضازاده و شیرزاد از اساتید مطرح قرآنی شهر هرات به منتخبین تقدیم شد و از اساتید و ممتحنینی که در این دور از مسابقات همراهی کردند، تقدیر به عمل آمد.

رقابت بیش از هزار بانو در مسابقات قرآنی «ریحانة النبی(ص)» هرات

ارسال نظرات