خبرهای داغ:

برگزاری ویژه برنامه «عید ١۴٠٣ با مفاخر آذربایجان» در مقبره الشعرای تبریز

تبریز- معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی در این ویژه برنامه آذربایجان را پیشران فرهنگ و تمدن ایران اسلامی عنوان و بیان کرد: آذربایجان و تبریز در طول تاریخ سنگ صبور ایران بوده و در حراست از مرزهای جغرافیایی و فرهنگی ایران فداکاری کرده است.
کد خبر: ۹۵۸۷۶۷۹
|
۰۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۴۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حسن گلی ادامه داد: همه توصیفاتی که در ادوار مختلف و توسط بزرگان علم و اندیشه در باب عظمت و بزرگی آذربایجان صورت گرفته است، مدیون کنشگری‌های مفاخر آذربایجان در حوزه‌های مختلف است و امروز رسالت همه ما تکریم و معرفی این بزرگان می‌باشد.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری در مناسبت‌های مختلف، مخصوصا طی دیدارهای خود با اهالی آذربایجان بیشترین اهتمام را در خصوص معرفی مفاخر داشته‌ اند، اظهار کرد: در ایام نوروز با برپایی برنامه « عید ١۴٠٣ با مفاخر آذربایجان» تلاش می‌کنیم گام کوچکی در راستای معرفی تعدادی از مفاخر برداریم.

گلی با اشاره به برخی ابعاد شخصیتی استاد شهریار، پروین اعتصامی و ستارخان، تاکید کرد: خصوصیت مشترک همه مفاخر آذربایجان؛ دشمن ستیزی، وفاداری و تلاش آنان برای سربلندی و عظمت ایران بوده است و امروز نیز مردم تبریز و آذربایجان مخصوصا اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه در راستای تقویت انسجام و اتحاد ملی و سربلندی ایران عزیز تلاش می کنند.

در ادامه این برنامه، چند تن از شعرای برجسته تبریزی به شعر خوانی پرداخته و چند نفر از هنرمندان عاشیق برای میهمانان نوروزی، موسیقی محلی اجرا کردند که با استقبال و تشویق میهمانان همراه بود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها