خبرهای داغ:

«زن در قرآن» اثری ارزشمند برای مبلغان رمضان

کتاب "زن در قرآن" دربردارنده نظرات ارزشمند علامه فقید، سید محمد حسین طباطبایی در تفسیر شریف المیزان است که با نگاهی نو در حوزه زنان و خانواده، به جامعه فرهیختگان، پژوهشگران و مبلغان ارجمند تقدیم شده است.
کد خبر: ۹۵۸۶۴۲۲
|
۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۵

 

 

به گزارش سرویس خبری بسیج جامعه زنان خبرگزاری بسیج-به نقل از حوزه‌های علمیه خواهران، روشن است که تفسیر شریف "المیزان" به شایستگی، در جایگاه یک اثر تمام عیار تفسیری قرار دارد و از رو، علاقمندان به مباحث دینی، هیچ‌گاه در پژوهش‌های خود، از آن عبور نمی‌کنند.

اهمیت این کتاب گرانسنگ، آنجا بیشتر می‌شود که تفسیر مباحث گوناگون آن، توسط یک متکلّم، فیلسوف، فقیه و مفسّر مطرح گردیده است که همین ویژگی، پاسخ مستدلی به بسیاری از شبهات خواهد بود.

از جمله موضوعاتی که مرحوم علامه طباطبایی در خلال مباحث به آن پرداخته است، موضوع بسیار بحث برانگیز "زن" و مسائل مربوط به آن است.

نوآوری ایشان در مباحث قرآنی و کوشش در تفهیم مسائل با پرورش و پردازشِ حداکثری، وجه تمایز آثار ایشان با دیگران است که در کتاب "زن در قرآن" نیز به خوبی نمایان است.

محتوای اصلی کتاب "زن در قرآن" بر اساس ترجمه تفسیر المیزان به قلم مرحوم آیت‌الله سیدمحمدباقر موسوی همدانی آماده گردیده و برای تالیف و تدوین آن و نیز حصول اطمینان از اسناد مطالب مؤلف المیزان، کلیه آیات مربوط به زنان و تحلیل‌های ایشان، گردآوری و مقابله گردید.

نشر هاجر پس از أخذ مجوّز از دفتر تنظیم و نشر آثار علامه و تصحیح متن آن، کتاب ارزشمند "زن در قرآن" را در قالبی زیبا و چشم‌نواز، تنظیم و تقدیم علاقه‌مندان به آثار این مفسّر بزرگ قرآن و سایر رهپویان معارف الهی نمود.

مطالب این کتاب، در هفت فصل شامل:  زن، ازدواج، همسر، احکام زنان، فرزندان، طلاق و ارث، جهت بهره‌بندی مبلغین در ماه مبارک رمضان و سایر پژوهشگران، به رشته تحریر درآمد و نخستین بار در زمستان ۱۴۰۲ توسط مرکز نشر هاجر چاپ و به جامعه مخاطب خود، تقدیم گردید.

علاقه‌مندان جهت تهیه کتاب‌، می‌توانند از طریق سایت مرکز نشر هاجر به نشانی: https://hajarpub.ir اقدام و یا به صورت حضوری به نشانی قم، خیابان معلم، مجتمع ناشران، طبقه اول، واحد ۱۱۴ مراجعه نمایند.

ارسال نظرات