خبرهای داغ:

مهارت‌آموزی زوج‌های جوان در کانون‌های تخصصی خواهران

کارگاه مهارت‌آموزی ویژه زوج‌های جوان به همت مرکز خدمات روان شناختی و مشاوره آلفا در کانون‌های تخصصی خواهران زنجان برگزار می‌شود.
کد خبر: ۹۵۸۶۴۰۸
|
۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۳

به گزارش سرویس خبری بسیج جامعه زنان خبرگزاری بسیج،از زنجان، در راستای تحکیم بنیان خانواده کارگاه مهارت آموزی با همکاری مرکز خدمات روان شناختی و مشاوره آلفا در سرفصل های کنترل خشم، ارتباط موثر، راهکار افزایش محبت بین زوجین و مهارت های حل تعارض و اختلافات در کانون های تخصصی خواهران امام صادق(ع) روستای اندآباد و حسینیه روستای پایین کوه زنجان ویژه زوج های جوان برگزار شد.

مدیر مرکز روان شناختی و مشاوره آلفا در خصوص ضرورت برگزاری دوره های مهارتی ویژه زوج های جوان به خبرگزاری شبستان گفت: ازدواج یک امر مقدس در اسلام است که زمینه آرامش و آسایش زوجین را فراهم می کند.

الهی ادامه داد: ازدواج موجب تقویت روحیه امید و تلاش و خلاقیت وسازندگی و سیر به سوی پیشرفت وکمال انسان می شود، همچنان که در آیه ۲۱ سوره روم چنین تسریع دارد: "و من آیاته ان خلق من انفسکم ازواجا لتسکنو الیها و جعل موده ورحمه. ان فی ذالک لایات لقوم یتفکرون". "از آیات خدا این است که از خود شما همسرانی آفرید تا بدان آرام گیرید و بین شما دوستی ومهربانی نهاد. اینها نشانه هایی است برای کسانی که اندیشه کنند".

وی با یادآوری اینکه خانواده پایه اصلی و اساس شکل‌گیری سبک دلبستگی، الگوهای ارتباطی، نیازها ، احساسات و عزت نفس ما هستند، گفت: گاهی اوقات، والدین و سرپرستان خانواده ممکن است درک نکنند که برخی از رفتارها و الگوهای خانواده سالم نیستند یا اهمیت مشاوره در خانواده را درک نمی‌کنند.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه هدف مشاوره خانواده ارتقای تفاهم و همکاری بین اعضای خانواده به منظور حل مشکلات یک یا همه اعضای خانواده است، ادامه داد: در مشاوره خانواده، به جای ارزیابی رفتار اعضا به تنهایی، الگوهای خانوادگی که ممکن است دلیل رفتارهای ناسالم باشد، بررسی می‌شود. هنگامی که خانواده منبع مشکل را کشف کند، یاد می‌گیرد که از کودک و سایر اعضای خانواده حمایت کرده و فعالانه روی به حداقل رساندن یا تغییر شرایطی که به رفتار ناخواسته کودک کمک کرده است، کار کند.

به گفته الهی، هیچ خانواده‌ای بدون مشکل، استرس یا درگیری نیست و این ضرورت مشاوره در خانواده را چند برابر می‌کند. از سوی دیگر نقش مشاوره در حل اختلاف زوج ها را نمی‌توان نادیده گرفت. کلید حفظ یک خانواده موفق و در حال پیشرفت این است که بتوانیم نیازهای تک تک اعضا را درک و شناسایی کنیم و بین آن‌ها با رفاه و نفع کلی خانواده تعادل برقرار کنیم.

این روانشناس در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت مشاوره در خانواده، خانواده درمانی کمک می‌کند تا تمام این نیازها را رفع کنید و روابط خانوادگی سالمی داشته باشید، تعریف نقش هرکسی در خانواده را مشخص می‌کند و توانایی حل مسئله در خانواده را بهبود می‌بخشد.

ارسال نظرات