خبرهای داغ:

امام جمعه ماهدشت: حضرت خدیجه(س) الگوی شاخص زن تراز اسلامی است

حجت الاسلام رادمرد گفت: اسلام عزیز برای زن جایگاه ویژه ای دیده و شأن رفیعی را قرار داده و الگویی را در خود دارد و آن شخصیت را معرفی می کند، وجود مبارک و نورانی بانوی بزرگ عالم حضرت ام‌المؤمنین خدیجه سلام‌الله‌علیها. بانویی که با اسلام آوردن، تعلقش را از مادیات فراتر برد و ثروتش راه پیامبر صلی‌الله‌علیه‌وآله‌ را برای گسترش دین هموار کرد.
کد خبر: ۹۵۸۶۱۹۵
|
۲۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۰

به گزارش سرویس خبری بسیج جامعه زنان خبرگزاری بسیج- از البرز، حجت الاسلام علی رادمرد در خطبه های نماز عبادی سیاسی ظهر جمعه ۲۵ اسفند با توصیه خود و دیگران به رعایت تقوای الهی گفت: رهبر انقلاب اسلامی در پیامی به کنگره هفت هزار زن شهید کشور (۱۶/ ۱۲/ ۱۳۹۱)، از الگوی سومی از هویت زن، در مقابل الگوی شرقی و غربی نام می‌برند که در آن زن مسلمان نه مانند زن شرقی دچار بی‌نقشی و در حاشیه‌بودن است؛ و نه مانند زن غربی ابزاری برای بهره‌بری شهوانی در نظام سرمایه‌داری.

 

امام جمعه ماهدشت افزود: به‌گواه تاریخ، سلامت یا فساد جامعه را می‌توان در نسبت با زنان فهمید. واقعیت این است که حیات و ممات و تداوم زندگی در هر جامعه، قائم به زن است. اگر در جامعه‌ای به زن ظلم شد، نادیده گرفته شد، جلوی رشد و تعالی او سدّ شد، تمام جامعه رو به انحطاط می‌رود و اگر در جامعه‌ای زن با حفظ حریم خود در عالم خلقت، آن‌گونه که خالق، او را آفریده، در جایگاه عبودیت قرار گرفت و پیش رفت، جامعه هم سیر صعودی و کمالی خواهد داشت و دشمن این را خوب می داند لذا به بهانه های مختلف می خواهد اهداف پلید خودش را در جامعه اسلامی ما دنبال کند که در برخی موارد موفق شده و نتیجه ی اقدام او را در جامعه می بینیم که برخی دختران و زنان جامعه ما متاسفانه کشف حجاب کردند و سایر افراد جامعه هم بی تفاوت از کنارشان عبور می کنند و یک تذکر محترمانه خالی هم نمی دهند که این هم به نفع دشمن تمام می شود.

 

به گفته وی، اسلام عزیز برای زن جایگاه ویژه ای دیده و شأن رفیعی را قرار داده و الگویی را در خود دارد و آن شخصیت را معرفی می کند، وجود مبارک و نورانی بانوی بزرگ عالم حضرت ام‌المؤمنین خدیجه سلام‌الله‌علیها. بانویی که با اسلام آوردن، تعلقش را از مادیات فراتر برد و ثروتش راه پیامبر صلی‌الله‌علیه‌وآله‌ را برای گسترش دین هموار کرد.

 

وی ادامه داد: متاسفانه در جهان اسلام حضرت ام‌المؤمنین خدیجه علیها السلام چندان شناخته شده نیستند. برخی صدها صفحه از سایر همسران پیامبر صلی الله علیه و آله نوشته‌اند و از حضرت ام‌المؤمنین خدیجه علیها السلام به درستی نام نبرده‌اند. برخلاف الگوی زن مدرن چه شرقیّاً چه غربیّاً که تک ساحتی است.

 

وی تصریح کرد: حضرت ام‌المؤمنین علیها السلام یک زن قدرتمند و انسانی چند ساحتی است که فهم شخصیت نورانی ایشان به ما برای شناخت جایگاه حقیقی زن در اسلام کمک می کند. نمونه بارز زن قدرتمند چند ساحتی حضرت فاطمه زهرا و مادرش بزرگوارشان حضرت ام‌المؤمنین خدیجه صلی الله علیهما است. نقش خانوادگی (همسری، مادری و دختری)، عبادت، ارتباط اجتماعی و جواب به سؤال مردم و حضور در موضوعات سیاسی در زندگی ایشان نمایانگر این واقعیت است. حضرت در شأن ایشان فرمودند: أَیْنَ مِثْلُ خَدِیجَةَ، صَدَّقَتْنِی حِینَ کَذَّبَنِی النَّاسُ‌ وَ وَازَرَتْنِی عَلَی دِینِ اللَّهِ وَ أَعَانَتْنِی عَلَیْهِ بِمَالِهَا «مثل خدیجه پیدا نخواهد شد. خدیجه در آن هنگام که مردم مرا تکذیب کردند، مرا تصدیق نمود، و مرا با ثروت خود برای پیشرفت دین خدا یاری نمود.» پنج شنبه سالروز رحلت بزرگ بانو اسلام ام‌المؤمنین حضرت خدیجه سلام الله علیها است که به همه شما عزیزان تسلیت عرض میکنم و برای شادی روحشان صلواتی می فرستیم.

 

خطیب نمازجمعه ماهدشت تصریح کرد: جهان اسلام هنوز درگیر رنج مردم مظلوم غزه است و آنقدر فاجعه سنگین است که برای ظاهر سازی هم آمریکا وارد میدان شده و طرح های بشر دوستانه می دهد، آمریکا که در جنگ اخیر غزه بین حماس و رژیم صهیونیستی، دستش به خون فلسطینیان آلوده شده و در حمایت گسترده از غاصبان قدس، آبرو و حیثیت خود را به حراج گذاشته، حالا برای تطهیر چهره خون‌آلود خودش قیافه انسان‌دوستانه گرفته و از ضرورت کمک به مردم غزه دم می‌زند.

 

وی افزود: موضوعی که موجب شده تا مقاومت فلسطین و حتی ناظران بین‌المللی از احتمال پیگیری طرحی پشت پرده در پوشش تأسیس بندر برای اهداف بشردوستانه سخن بگوید. اگر دولت بایدن واقعا دنبال حمایت از مردم غزه است باید دولت افراطی نتانیاهو را تحت فشار قرار دهد تا به نسل‌کشی در غزه پایان دهد. اما به نظر می‌رسد این جنگ زرگری برای فریب افکارعمومی جهان است.

 

وی توضیح داد: اگر آمریکا خواهان کمک به غزه است، کافی است به دولت مصر دستور می‌داد کمک‌هایی را که در کامیون‌های رفح هست را، به غزه ارسال کند نه این‌که بندر احداث کند. جدیت آمریکا در حمایت از مردم غزه زمانی باورپذیر می‌شود که این کشور ارسال سلاح به رژیم صهیونیستی را متوقف کرده و کمکهای مالی به این رژیم را قطع کند درحالی که واشنگتن در پنج ماه گذشته بزرگترین حامی صهیونیست‌ها بوده و هزاران تُن سلاح و میلیاردها دلار به متحدش ارسال کرده و شریک جرم اشغالگران است. فلذا این روسیاهی با این طرح ها از بین نمی رود، از خدای متعال می خواهیم که ذلت دشمنان اسلام را هر چه زودتر به نمایش بگذارد و بزودی شاهد نصرت مسلمین و مومنین خاصه مردم فلسطین باشیم.

 

امام جمعه ماهدشت در پایان خاطرنشان کرد: نکته آخر: ماه مبارک رمضان، ماه قرآن است لذا از همه مردم عزیز می خواهیم در مجالس قرآنی و جزء خوانی مشارکت بیشتری داشته باشند تا بهره های بیشتری از قرآن کریم ببریم، این ماه شریف، خیلی از خصوصیات را با خود زنده می کند، مانند خصلت کمک و همیاری به انسان ها، روزه داران بواسطه روزه داری و انجام اعمال عبادی در این ماه رقیق القلب می شوند و دلهایشان برای انجام کار خیر مهیا است لذا این هفته هم با توجه حادثه سیل در جنوب سیستان بین الصلاتین کمک جمع آوری خواهد شد و ان شاءالله همه ی عزیزان مشارکت داشته باشند.

ارسال نظرات