یادداشت اختصاصی

ماه رمضان یعنی بهار دلها

شَهْرُ رَمَضانَ الَّذی أُنْزِلَ فیهِ الْقُرْآنُ هُدىً لِلنَّاسِ وَ بَیِّناتٍ مِنَ الْهُدى‏ وَ الْفُرْقانِ. ( 185 سوره بقر)
کد خبر: ۹۵۸۵۹۶۵
|
۲۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۰

حلول ماه مبارک رمضان را بر ملت شریف ایران اسلامی، این حماسه سازان تاریخ معاصر، تبریک عرض می‌کنم از خداوند متعال عزت و کرامت و سربلندی ملت عریز ایران اسلامی را مسئلت دارم.

 

اکنون که در آستانه بهار طبیعت، توفیق درک بهار دلها و قرآن یعنی ماه مبارک رمضان را پیدا کردیم،

چه هوشمندانه است که از هر دو بهار بهره ببریم و توشه ای برداریم .

برای بهره بردن از این ماه مبارک، باید عارفانه طی طریق داشته باشیم و در کنار سالکان طریق، فیض رحمت الهی را نوش جان کنیم.

 

بیاییم در ماه مهمانی خدا، دل هایمان را هم خدایی کنیم، کینه ها را بزداییم و جای کینه را با عشق و محبت پر کنیم، تا لطف و صفای وجودمان را با اکسیر عشق و محبت ارتقا بخشیم.

 

در این ماه خدا، خدایی شویم، دل به دریای بیکران عشق زنیم و وجود خود را با عشق و احساس پر کنیم و بر سفره مهمانی خدا با زانوی ادب بنشینیم و از فیض وجود او بهره ببریم. 

 

اگربر سفره مهمانی خدا حاضر شدی حضور گرم خدا را حس خواهی کرد و خواهی فهمید که خدا با روزی عشق و محبت دلمان را پذیرایی می کند؛ چشمانت را باز کن و در ضیافت خدا شرکت نما. دلت را با عشق و محبت او زیبا کن و به آرامش برسان.

 

یاد‌مان باشد ماه رمضان در نخوردن و نیاشامیدن خلاصه نمی شود. بلکه چیزی فراتر از اینهاست این ماه فضیلتی خاص دارد چقدر خوب است این ماه را روزه ی دل بگیری و با تمام وجود آماده شوی و پلیدیها را از دلت بیرون بیاندازی و عشق را جایگزین کنی.

رمضان، ماه تمرین بندگی خداست، ماه فضیلت ها و خوبیهاست.

رمضان، ماه تمرین همدلی و همراهی است همدلی با مومنان و مظلومان عالم، همدلی با ملت مظلوم فلسطین و کودکان و مادران تشنه و گرسنه ی این سرزمین مظلوم و ستمدیده.

 

رمضان، ماه صبر و تحمل، ماه مقاومت و ایستادگی است در مقابل سختیها، نداری ها و نامهربانیها.

باید ایستاد و مقاومت کرد در عهدی که با خدا بستیم زمزمه کنیم؛

《إِنَّ الَّذِينَ قالُوا رَبُّنَا اللَّهُ ثُمَّ اسْتَقامُوا تَتَنَزَّلُ عَلَيْهِمُ الْمَلائِكَةُ أَلَّا تَخافُوا وَ لا تَحْزَنُوا وَ أَبْشِرُوا بِالْجَنَّةِ الَّتِي كُنْتُمْ تُوعَدُونَ》( 30 سوره فصلت)

همانا كسانى كه گفتند: «پروردگار ما خداست، پس (بر اين عقيده) مقاومت نمودند، فرشتگان بر آنان نازل مى‌شوند (و مى‌گويند:) نترسيد و غمگين مباشيد و بشارت باد بر شما به بهشتى كه پى در پى وعده داده مى‌شديد.

 

باهم دست دعا به سوی میزبان این ماه دراز کنیم؛ 

اَللّهُمَّ رَبَّ شَهْرِ رَمَضانَ الَّذى اَنْزَلْتَ فيهِ الْقُرْآنَ وَافْتَرَضْتَ على عِبادِكَ فيهِ الصِّيامَ صَلِّ عَلى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّد:

وَ ارْزُقْنى حَجَّ بَيْتِكَ الْحَرامِ فى عامى هذا وَ فى كُلِّ عامٍ وَ اغْفِرْ لى تِلْكَ الذُّنُوبَ الْعِظامَ فَاِنَّهُ لا يَغْفِرُها غَيْرُكَ يا رَحْمنُ يا عَلاّمُ

 

در پایان از مردم عزیز، شریف و‌ ولایتمدار ایران اسلامی می‌خواهم در لحظات نورانی سحرهای این ماه برای سلامتی نائب امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف حضرت امام خامنه ای و تعجیل در ظهور آن غائب از نظرها دست به دعا برداریم و حضورش را طلب کنیم.

 

رقیه ابوذری خبرنگار خبرگزاری بسیج

ارسال نظرات