امام‌جمعه ایلام؛

قرآنی شدن فضای استان ایلام در ماه مبارک رمضان

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه ایلام با بیان اینکه حفظ حرمت ماه مبارک رمضان برای همه واجب است، گفت: فضای استان در ماه مبارک رمضان بایستی قرآنی و در راستای ترویج فرهنگ دینی و اسلامی باشد.
کد خبر: ۹۵۸۵۴۲۸
|
۲۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۳:۳۴

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «ایلام بیدار»، حجت‌الاسلام اله نور کریمی تبار، روز دوشنبه در نشست ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر استان، اظهار کرد: انسانی که در یک جایگاه اجتماعی و مدیریتی قرار گرفته که می‌تواند در اجرای احکام الهی تأثیرگذار باشد باید قدردان این نعمت بزرگ الهی باشد.

 

 وی با تأکید بر اینکه شکرگزاری این نعمت تلاش برای توسعه و ترویج احکام و ارزش‌های الهی است، یادآور شد: توان و ظرفیت مدیران و مسئولان در نظام اسلامی باید در راستای نشر و ترویج ارزش‌های دینی و اسلامی قرار گیرد.

 

 نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه ایلام با اشاره به اینکه ایلام به‌عنوان پایتخت زائران عتبات‌عالیات در ایام ماه مبارک رمضان، باید از یک چهره معنوی و مذهبی بدر حوزه‌ها و بخش‌های مختلف برخوردار باشد، یادآور شد: لازم است که هر انسانی که در جایگاه و حوزه مدیریتی قرار دارد از مال و آبروی خود برای اجرای مسئولیت و تکلیفی که قانون و شرع بر عهده او گذاشته است، هزینه کند.

 

کریمی‌تبار با اشاره به اینکه فراگیر کردن فرهنگ روزه‌داری و مقابله به روزه‌خواری با همه ظرفیت‌ها و با حضور مبلغان مذهبی بایستی در سطح جامعه ترویج داده شود، ابراز کرد: باتوجه‌به هم‌زمانی ایام ماه مبارک رمضان و حضور گردشگران نظامی، رعایت شئون دینی و اسلامی بایستی موردتوجه این گردشگران باشد.

 

 وی با تأکید بر اینکه در ایام ماه مبارک رمضان باید مراقب باشیم که حُرمت احکام دینی و اسلامی شکسته نشود، افزود: مسافران و گردشگران نوروزی حق تظاهر به روزه‌خواری ندارند و البته باید شرایط لازم نیز باتوجه‌به ایام ماه مبارک رمضان برای مسافران و گردشگران نیز از سوی دست‌اندرکاران فراهم شود.

 

 امام‌جمعه ایلام با اشاره به تعطیلی برخی صنوف در طول روز از جمله اغذیه‌فروشی‌ها در راستای حفظ حرمت ماه مبارک رمضان، ابراز کرد: صاحبان املاک و موجرها با مستأجران و اغذیه‌فروشان باتوجه‌به کاهش درآمد این قشر، همکاری لازم را داشته باشند.

 

کریمی‌تبار با بیان اینکه در خصوص تفرجگاه‌ها و مکان‌های تفریحی و گردشگری استان در این ایام مطابق و بر اساس قانون عمل شود، گفت: در تفرجگاه‌ها و اماکن تفریحی استان لازم است که گروه‌هایی در راستای حفظ شئون اسلامی، پخش اذان، اقامه نماز جماعت، برنامه‌های مذهبی مستقر و برنامه‌های فرهنگی نیز تدارک دیده شود.

 

 وی با اشاره به اینکه همه ما در برابر اجرای وظیفه و تحقق امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر مسئول هستیم، یادآور شد: حفظ حرمت ماه مبارک رمضان برای همه واجب است، در این راستا نیز در جایی که باید تذکر داده شود، اقدام لازم انجام شود و در جایی که حرمت‌ها حفظ نمی‌شود و نیاز با برخورد قانونی است، باید قاطع برخورد شود.

 

 امام‌جمعه ایلام با تأکید بر اینکه ماه مبارک رمضان، ماه توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی در بین اقشار مختلف جامعه به‌ویژه نسل جوان است، گفت: برنامه‌ها و فعالیت‌های قرآنی بیمه‌کننده جامعه در برابر آسیب‌های اجتماعی و حفظ و ارتقای سلامت جامعه است، ما هر چه داریم از برکت قرآن کریم است و باید در این ماه در راستای توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی تلاش کرد.

کریمی‌تبار با اشاره به اجرای طرح قرآنی مستورا در سطح استان به همت سازمان تبلیغات اسلامی، ابراز کرد: در اجرای این طرح همه دستگاه‌های اجرایی و فرهنگی وظیفه دارند که در راستای توسعه و تعمیق فرهنگ و معارف قرآنی همکاری و تعامل لازم را داشته باشند.

 وی با اشاره به طرح جزء خوانی قرآن کریم در ایام ماه مبارک رمضان در مصلی بزرگ امام خمینی (ره) این شهر، خاطرنشان کرد: در راستای توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی در سطح جامعه از ظرفیت کانون‌ها و مؤسسات قرآنی در سطح محلات و مناطق مختلف استان باید استفاده کرد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار