آیت الله رشاد در آیین تکریم و معارفه مدیرعامل کانون اندیشه جوان:

توجه به معنویت در رویکردهای نوین کانون امری لازم است

آیت الله رشاد توجه به مساله معنویت را در رویکردهای نوین کانون امری لازم عنوان کرد و گفت: اهتمام به معنویت پروری و جذب قلوب جوانان نسبت به این مسئله باید مورد توجه باشد.
کد خبر: ۹۵۸۵۲۵۵
|
۲۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۹

توجه به معنویت در رویکردهای نوین کانون امری لازم است

به گزارش خبرگزاری بسیج، مراسم تکریم و معارفه مدیر عامل کانون اندیشه جوان پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی برگزار شد. آیت الله رشاد در این مراسم ضمن گرامیداشت ایام شعبان و فرارسیدن ماه مبارک رمضان گفت: اگر شیعه سرمایه‌های معنوی خود را که از حضرات معصومین به میراث برده، حفظ می‌کرد، می‌توانست جهانی را فتح کند، اما حیف که غفلت می‌کنیم.

آیت الله رشاد در ادامه با تاکید بر تمرکز کانون بر قشر جوان نخبه، خواستار تبدیل کانون اندیشه جوان به کانون تربیت جوانان نخبه شد. همچنین اشاره داشت که باید کانون را از محدوده فعالیت‌ها و حوزه تأثیر تهران خارج کنیم و فعالیت‌ها را ملی کنیم که استفاده از تشکل‌های مردمی و مردم نهاد از ظرفیت‌های موجود برای دستیابی به این مهم است.

مؤسس پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی همچنین در تمرکز بر نسل جوان و توسعه فعالیت‌های کانون در توجه به حوزه علمیه و بانوان را دو جامعه قابل توجه برای کانون دانستند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی توجه به مساله معنویت را در رویکردهای نوین کانون امری لازم عنوان کرد و گفت: اهتمام به معنویت پروری و جذب قلوب جوانان نسبت به این مساله باید مورد توجه باشد.

توجه به جهاد تبیین و تولید محتوا و استفاده از ظرفیت‌های پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی در این مسیر را از دیگر تأکیدات آیت الله رشاد بود و در این خصوص بیان داشت: کانون باید مدیریت میدانی نسل نو از رهگذر تولید محتوا با رویکرد معنوی و تبیینی با استفاده از ظرفیت‌های پژوهشگاه را بر عهده گیرد.

آیت الله رشاد در پایان گفت: از مساعی خالصانه، جوانانه و معتقدانه و حسن انجام مسئولیت آقای محسن رحیمی تشکر کرده و حضور حمیدرضا میررکنی را با توجه به سوابق علمی و معنوی ایشان غنیمت شمردند.

علیرضا نادعلی عضو و سخنگوی شورای اسلامی تهران و مدیر عامل اسبق کانون اندیشه جوان نیز در سخنانی کانون اندیشه جوان را در ادامه راه نیازمند حفظ و تقویت ارتباط فکری با پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی دانست و عنوان داشت: ضمن حفظ رویکرد و راهبرد کانون در فضای مجازی نباید نسبت به مخاطبان در فضای حقیقی غافل شد.

محسن رحیمی مدیرعامل سابق کانون اندیشه جوان نیز در سخنانی شکل گیری هویت کانون، استقرار سامانه‌ی اداری مالی مستقل و تدوین طرح تحول کانون اندیشه جوان که توجه به تخاطب روزآمد با نسل جدید داشت را سه گام مهم در دوران مدیریت خود برشمرد.

وی با اشاره به تأسیس مرکز هنر و رسانه ذیل طرح تحول که کانون را به مثابه لشکری مجازی در به نسبت با مخاطب بازآرایی نمود گفت: شکل گیری نام‌های آشنای مجازی و اندیشه‌گانی همچون کالک، شابک، معرکه، برنامه‌های تلویزیونی چون همقدم، حسین شهادت می‌دهد و مستند جستجوگر؛ کارنامه فکری و عملی دکتر علی شریعتی همه و همه از برکات این تولد بود.

در بخش پایانی این مراسم سیدحمیدرضا میررکنی مدیر عامل کانون اندیشه جوان ضمن تشکر از اعتماد آیت الله رشاد و پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی گفت: بنابر این است که کانون اندیشه جوان بر تربیت تاکید مضاعفی داشته باشد، استفاده از معنویت و دعا با توجه به سیره معصومین در این زمینه بسیار مهم و دارای ظرفیت خواهد بود.

 

گفتنی است در این مراسم از تلاش‌های و خدمات ۱۲ ساله محسن رحیمی تجلیل شد و حکم مسؤولیت مدیرعامل جدید به وی اعطا شد.

ارسال نظرات