خبرهای داغ:

طنز تلخ عضویت صهیونیست‌ها در کمیسیون مقام زن /۸ مارس یا روز جهانی زن سالروز یک فاجعه علیه زنان است؛

۸ مارس یا روز جهانی زن سالروز یک فاجعه علیه زنان است؛ فاجعه‌ای که در کارخانه‌ای در نیویورک اتفاق افتاد و طی آن ۱۲۹ زن به جرم اعتراض به شرایط کاری سخت و حقوق نابرابر و ناچیز زنده در آتش سوختند
کد خبر: ۹۵۸۵۲۴۲
|
۲۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۶
 
به گزارش سرویس خبری بسیج جامعه زنان خبرگزاری بسیج، ۸ مارس یا روز جهانی زن سالروز یک فاجعه علیه زنان است؛ فاجعه‌ای که در کارخانه‌ای در نیویورک اتفاق افتاد و طی آن ۱۲۹ زن به جرم اعتراض به شرایط کاری سخت و حقوق نابرابر و ناچیز زنده در آتش سوختند. امسال هم در حالی روز جهانی زن را پشت سرگذاشتیم که بیش از پنج ماه است رژیم غاصب صهیونیستی در تهاجم به باریکه غزه بیش از ۹ هزار زن فلسطینی را قتل عام کرده و مادران و خواهران فلسطینی سال‌هاست تحت فشار‌های روانی این رژیم غاصب هر لحظه باید منتظر شهادت یکی از عزیزانشان باشند. در چنین شرایطی رژیم غاصب صهیونیستی عضو کمیسیون مقام زن سازمان ملل است! عضویتی که بیش از پیش به اعتبار چنین نهاد‌هایی ضربه می‌زند. بر همین اساس هم نمایندگی کشورمان در سازمان ملل در نیویورک، اخراج رژیم صهیونیستی را از کمیسیون مقام زن خواستار شد. 
 
شرایط کاری سخت و غیر انسانی با دستمزد کم زنان کارگر فابریکه نساجی کتان در سال ۱۸۵۷ میلادی در شهر نیویورک امریکا را وادار به مبارزه کرد. در این روز کارگران نساجى زن در یک کارخانه بزرگ پوشاک براى اعتراض علیه شرایط بسیار سخت کارى و وضعیت اقتصادی‌شان دست به اعتصاب زدند. اعتصابی که البته نتیجه بخش نبود. بعد از گذشت بیش از ۵۰ سال، کارگران زن کارخانـه نساجی کتان در شهر نیویورک به منظور احیا خاطره اعتصاب در این روز را که تبعیض، محرومیت و فشار کار و حقوق بسیار کم زنان را به یاد می‌آورد دست به اعتصاب زدند، صاحب این کارخانه به همراه نگهبانان بخاطر جلوگیری از همبستگی کارگران بخش‌های دیگر با اعتصاب‌گران و عدم سرایت آن به بخش‌های دیگر، این زنان را در محل کارشان محبوس ساخت و بعداً به دلایل نامعلوم کارخانه آتش گرفت و فقط تعداد کمی از زنان توانستند از این حادثه نجات یابند و مابقی ۱۲۹ تن از زنان کارگر در این آتش سوختند. به همین دلیل روز هشتم مارس به طور سنتی به نام روز مبارزه زنان علیه بی‌عدالتی و فشار علیه زنان در خاطره‌ها باقی ماند. این فاجعه تلخ، اما پایان ظلم علیه زنان نبود. این ظلم هنوز هم به اشکال مختلف در سراسر دنیا به ویژه کشور‌های مدعی حقوق زنان ادامه دارد. همچنان که رژیم غاصب صهیونیستی به عنوان رژیمی دست نشانده و ابزار غرب، طی ۷۵ سالی که از آغاز تشکیل و تهاجمش می‌گذرد، بار‌ها و بار‌ها در سکوت و انفعال مجامع بین‌المللی زنان و کودکان فلسطینی را قتل‌عام کرده است. 
 
 تراژدی ظلم به زنان و کودکان در نوار غزه 
همزمان با ادامه حملات اسرائیل به خاک فلسطین، هیئت زنان سازمان ملل متحد اعلام کرده است که از آغاز جنگ در غزه تا اکنون نزدیک به ۹هزار زن کشته و هزاران تن دیگر همچنان زخم برداشتند. 
هیئت زنان سازمان ملل متحد به تازگی در گزارشی ضمن اشاره به کشته شدن ۹هزار زن در غزه افزوده است که گزارش‌ها نشان دهنده آن است که در جریان جنگ در غزه هزاران زن در میدان‌های جنگ، کمپ‌های پناهندگی و مکان‌های نامناسب دیگر همچنان زایمان کرده‌اند. 
این آمار پس از آن منتشر شده است که لوید آستین، وزیر دفاع امریکا به تازگی اعلام کرد اسرائیل از تاریخ ۷ اکتبر بیش از ۲۵هزار نفر زن و کودک را به قتل رسانده و باید برای محافظت از غیرنظامیان اقدامات بیشتری انجام دهد. 
 
 شهادت روزی ۴۵ زن فلسطینی 
از ۷ اکتبر تا ۸ مارس، بیش از ۳۱ هزار فلسطینی بی‌پناه، در حملات وحشیانه اشغالگران صهیونیست قربانی شده‌اند، روزی ۲۰۰ شهید؛ ساعتی هشت نفر؛ و هر هشت دقیقه یک فلسطینی. به این ۳۱ هزار قربانی، ۷۲ هزار مصدوم و مجروح و صد‌ها هزار آواره و بی‌خانمان را هم بیفزایید تا ابعاد توحش و اشغالگری برایتان روشن شود. 
سهم زنان از این کشتار پنج ماهه، بیش از ۷ هزار نفر است، روزی ۴۵ زن و هر ساعت دو شهیده. نیمی از مصدومان و مجروحان و آوارگان را هم زنان تشکیل می‌دهند. 
بر همین اساس نمایندگی دائم کشورمان در بیانیه‌ای اعلام کرد: در روز جهانی زن، توانمندسازی زنان و تقویت حقوق آن‌ها مستلزم رسیدگی به بی‌عدالتی‌ها است. در این بیانیه آمده است: بیش از ۹هزار زن فلسطینی توسط رژیم اسرائیل در میان انفعال کمیسیون مقام زنان سازمان ملل کشته شدند. نمایندگی ایران تأکید کرد: باید جلوی اشغال کرسی‌های سازمان ملل توسط رژیم اشغالگر صهیونیستی گرفته شود. 
 
 طنزی تلخ 
کمیسیون مقام زن سازمان ملل متحد از نهاد‌هایی است که انتظار می‌رود به خون‌خواهی کشتار سیستماتیک زنان بی‌گناه و بی‌پناه فلسطینی اقدام کند. این کمیسیون، متشکل از نمایندگانی ۴۵ کشور جهان است که بر اساس توزیع عادلانه جغرافیایی انتخاب می‌شوند: ۱۳عضو از آفریقا، ۱۱عضو از آسیا؛ ۹ عضو از امریکای لاتین و کارائیب؛ هشت عضو از اروپای غربی و چهار عضو از اروپای شرقی. طنز تلخ ماجرا اینجاست که اسرائیل، رژیمی که رکورد قتل عام ۹ هزار زن فلسطینی را دارد اکنون عضو کمیسیون مقام زن در سازمان ملل است!
 
 حداقل مجازات
«حداقل کاری که باید رخ بدهد اخراج رژیم صهیونیستی از کمیسیون مقام زن است.» این‌را انسیه خزعلی معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده می‌گوید. وی با اشاره به سفرش به ریاض برای حضور در کمیته زن و خانواده کشور‌های اسلامی می‌افزاید: «این اولین جلسه‌ای بود که مقامات حوزه زنان کشور‌های اسلامی کنار هم جمع شدند.»
به گفته خزعلی همه زنانی که در این اجلاس شرکت کرده بودند دردمند موضوع غزه و کشتار زنان و کودکان بودند. البته تصمیم‌گیری در این حوزه به سران کشور‌ها مرتبط بوده است. 
معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده می‌افزاید: «برخی از زنان حاضر در اجلاس با شور و حرارت معتقد بودند که باید با تمام وجود از زنان فلسطین و غزه حمایت کنیم و نسل‌کشی و مشکلات رخ داده را به دنیا نشان دهیم.» 
بنا به تأکید وی حداقل کاری که باید رخ بدهد اخراج رژیم صهیونیستی از کمیسیون مقام زن است. کسی که اینگونه دستش به خون زنان و کودکان بی‌گناه آغشته است و ۴۰مرکز درمانی را با خاک یکسان کرده حق حضور در این کمیسیون را ندارد. 
خزعلی با اشاره به لغو عضویت ایران از کمیسیون مقام زن در سال گذشته ادامه می‌دهد: «سال گذشته دیدید که با یک شایعه و دروغ و با سیاست بازی خلاف روال معمولی که در سازمان ملل است سعی کردند ایران را از این کمیسیون حذف کنند حالا باید پاسخ بدهند که چگونه چشم خودشان را روی چنین جنایاتی بسته‌اند.»
معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده ادامه می‌دهد: «در مرحله دوم درخواست داشتیم که حافظان صلح در غزه حاضر شوند و اجازه بسته شدن گذرگاه رفح را ندهند تا امکانات بهداشتی و مواد غذایی و دارویی به مردم غزه برسد.»
 
 
 
هشدار سازمان ملل درباره نقض حقوق زنان و دختران فلسطینی از سوی رژیم صهیونیستی
بیانیه اخیراً صادرشده از سوی ریم آلسالم، گزارشگر ویژه خشونت علیه زنان و دختران، فرانچسکا آلبانیز، گزارشگر ویژه در مورد وضعیت حقوق بشر در سرزمین‌های فلسطینی، با مشارکت اعضای گروه کاری سازمان ملل در مورد تبعیض علیه زنان و دختران، نقض حقوق زنان و دختران فلسطینی از سوی رژیم صهیونیستی را برجسته کرد. 
کارشناسان و گزارشگران سازمان ملل (که بخشی از سازوکار حقیقت‌یاب و نظارت سازمان ملل در شورای حقوق بشر هستند) با انتشار بیانیه مذکور اعلام کردند که اسرای زن فلسطینی در زندان‌ها و بازداشتگاه‌های رژیم صهیونیستی در معرض اشکالی از تعرض و خشونت جنسی قرار گرفتند. 
آن‌ها با اشاره به بازرسی اسرای زن فلسطینی به دست نظامیان مرد صهیونیست، از پخش تصاویر توهین و تحقیرآمیز اسرای زن فلسطینی در فضای مجازی به دست سربازان صهیونیست به شدت انتقاد کردند. 
در این بیانیه همچنین به دست‌کم یک گزارش از نگهداری یک اسیر زن فلسطینی در قفسی در باد و باران اشاره شده است. 
بیانیه کارشناسان و گزارشگران سازمان ملل همچنین آورده است که صد‌ها زن و دختر فلسطینی از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ (۱۵مهر) به‌طور خودسرانه بازداشت شده و مورد رفتار غیرانسانی و تحقیرآمیز از جمله تعرض جنسی، ضرب‌وشتم، محرومیت از غذا و دارو... قرار گرفتند. 
این بیانیه همچنین قتل خودسرانه زنان و کودکان غزه در جریان جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه را محکوم و اعلام کرد که قتل زنان و کودکان فلسطینی هنگام فرار از حملات رژیم صهیونیستی یا پناه گرفتن برای در امان ماندن از این حملات شوکه‌کننده است. 
گزارشگران و کارشناسان سازمان ملل تأکید کردند: بر اساس گزارش‌ها، برخی از آن‌ها تکه‌های پارچه سفید در دست داشتند، اما به دست نظامیان اسرائیلی کشته شدند؛ مسئولان اسرائیلی باید پاسخگوی این جنایت آشکار باشند. 
در بیانیه مذکور همچنین تأکید شده است که بنا بر گزارش‌ها، تعداد نامعلومی از زنان و کودکان فلسطینی پس از برقراری تماس با ارتش رژیم صهیونیستی ناپدید شدند. 
در بخشی دیگر از این بیانیه نیز آمده است که گزارش‌های نگران‌کننده‌ای از جداسازی اجباری کودکان و نوزادان از سوی ارتش رژیم صهیونیستی وجود دارد؛ از سرنوشت کودکان و نوزادان جداشده اطلاعی در دست نیست. 
کارشناسان و گزارشگران سازمان ملل خواستار تحقیقات مستقل در مورد این اتهام‌ها شده و تأکید کردند که براساس قوانین کیفری بین‌المللی، این‌ها جرایم جدی هستند که براساس اساسنامه رم می‌توان آن‌ها را تحت تعقیب قرار داد.
ارسال نظرات