در آستانه ضیافت الهی؛

آیین استقبال از ماه مبارک رمضان در اردبیل برگزار شد

اردبیل- در آستانه بهار قرآن و ضیافت الهی، آیین استقبال از ماه مبارک رمضان در اردبیل برگزار شد.
کد خبر: ۹۵۸۵۲۳۱
|
۲۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۴

آیین استقبال از ماه مبارک رمضان در اردبیل برگزار شد

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل در این آئین که عصر یکشنبه در مهدیه اردبیل و با حضور مسئولان استانی و آحاد مردم مؤمن اردبیل برگزار شد، برنامه‌های متنوعی نظیر تلاوت قرآن، مناجات‌خوانی و چاووشی‌خوانی در آستانه ماه مبارک رمضان برگزار و از پویش «نذر نان» نیز رونمایی شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل در این مراسم اظهار کرد: اهالی مؤمن و متدین اردبیل همچون سال‌های گذشته با همراهی و مشارکت شورا و شهرداری مراسم استقبال از ماه مبارک رمضان را برگزار کردند تا حال و هوای بهار قرآن در تقارن با بهار طبیعت در شهر اردبیل حاکم شود.

امیر رجبی تصریح کرد: فضیلت ماه مبارک رمضان بیشمار و خارج از حد تصور بشریت است و در این ماه خداوند متعال تمام برکت، رحمت و مغفرت خود را نصیب بشریت می‌کند.

وی گفت: انسان تشنه امروز که علاقه‌مند به یادگیری آموزه‌های دینی و معارف الهی است نیازمند چنین موسمی است تا پالایش وجودی خود را انجام داده و از گناه و معصیت تبری بجوید.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل افزود: مردم شهرهای مختلف با آئین‌های متفاوت به استقبال ماه مبارک رمضان می‌روند که در این استان نیز با برنامه‌های متنوع قرآنی، مناجات‌خوانی و دیگر آداب و رسوم استقبال از ماه مبارک رمضان و ارزش و اهمیت روزه‌داری و امساک از خوردن و آشامیدن در کنار عبودیت و یافتن معرفت حقیقی جز برنامه‌ها و رویکردهای اصلی است.

رجبی به راه‌اندازی پویش «نذر نان» در کمک به مستمندان اشاره کرد و ادامه داد: با تاکید نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل پویش «نذر نان» سال گذشته با مشارکت سه هزار نفر برگزار شد و خیران سعی کردند تا در تهیه و توزیع نان رایگان به مردم پیشقدم شوند.

وی به جمع‌آوری نسخ خطی قرآن کریم در اردبیل و اهدای آن به موزه شهرداری اشاره کرد و گفت: ۳۰ نسخه از مصحف قرآن جمع‌آوری شده و به موزه تحویل داده شد تا زمینه برای نگهداری مناسب این کتب ارزشمند فراهم آید.

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل در این مراسم قرائت قرآن، مناجات خوانی و مداحی انجام شده و از فعالان و خیران پویش نذر نان در اردبیل تجلیل و تکریم شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار