خزعلی مطرح کرد؛

مسأله اخراج اسراییل از کمیسیون مقام زن سازمان ملل را خواستاریم

معاون رییس‌جمهور در امور زنان و خانواده گفت: مسأله اخراج اسراییل از کمیسیون مقام زن سازمان ملل را خواستار خواهیم شد.
کد خبر: ۹۵۸۵۱۹۸
|
۲۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۹

مسأله اخراج اسراییل از کمیسیون مقام زن سازمان ملل را خواستاریم

به گزارش خبرگزاری بسیج، انسیه خزعلی معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور، در حاشیه شرکت در کمیسیون مقام زن سازمان ملل در نیویورک، اظهارداشت: مسأله اخراج اسرائیل از کمیسیون مقام زن سازمان ملل را خواستار خواهیم شد.

وی افزود: در پی وخامت اوضاع نوار غزه، امیدواریم کشورها به اتحادی برای محکوم کردن «رژیم اشغالگر اسرائیل» در بخش زنان دست یابند. ان‌شاءالله مساله اخراج اسرائیل از کمیسیون مقام زن مطالبه شود و به انجام برسد.

خزعلی ادامه داد: به صورت متداول کشورها، گزارشی از وضعیت زنان ارائه می‌کنند و ما هم وضعیت زنان ایران را گزارش خواهیم کرد و همینطور وضعیت زنان در جامعه بین‌المللی و مسائلی که با آن مواجه هستند و به صورت ویژه شرایطی که متأسفانه در غزه است. کشتار و گرسنگی که در غزه به سبب محاصره و جنایات جنگی که اتفاق می‌افتد، حاکم است.

وی گفت: امیدواریم کشورها به اتحادی در این زمینه برسند و بتوانند این عنصر خطرناک و این رژیم اشغالگر را در بخش زنان محکوم کنند.

خزعلی در پاسخ به سوالی درباره پایان دادن به عضویت ایران در کمیسیون مقام زن سازمان ملل در سال ۱۴۰۲ و در پی اغتشاشات در ایران و احیای عضویت ایران در این کمیسیون گفت: ما اقدامات اولیه را انجام دادیم و ان‌شاءالله پیگیری خواهیم کرد که در خصوص اقدام ناحق و خارج از روال متداول قانونی و روال‌های بین‌المللی انجام گرفته در سال گذشته، اعاده حیثیت ایران صورت پذیرد و امیدوار هستیم با همکاری کشورهای اکوسوک به نتیجه برسد.

معاون رئیس جمهور در تشریح برنامه‌ها و اهداف سفر خود به نیویورک گفت که در شصت و هشتمین نشست کمیسیون مقام زن که از فردا ۱۱ مارس ۲۰۲۴ برابر با اسفند ماه ۱۴۰۲ در مقر سازمان ملل برگزار می‌شود، سخنرانی خواهد کرد.

ارسال نظرات