کاشت۱۵۰۰ اصله نهال در تیپ 48 فتح استان + (تصاویر)

در راستای اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت و همزمان با 15 اسفند روز درختکاری با حضور جمعی از مسئولان استان کاشت ۱۵۰۰ اصله نهال با گونه های کاج، سرو، هلو، گیلاس و خرمالو در تیپ 48 فتح آغاز شد.
کد خبر: ۹۵۸۴۰۶۴
|
۱۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از یاسوج، در این مراسم آیت الله حسینی نماینده ولی فقیه و امام جمعه مرکز استان ضمن گرامیداشت هفته منابع طبیعی گفت: تخریب منابع طبیعی، ضایع کردن و از بین بردن آن خطای بزرگی است.

وی با اشاره به اینکه در قرآن به صیانت از منابع طبیعی سفارش‌های زیادی شده است و ما انسان ها در حفظ آن بایستی کوشا باشیم، خاطرنشان کرد: طبق روایات، شکستن شاخه درختان مانند شکستن بال فرشتگان است.

آیت الله حسینی افزود: منابع طبیعی و حجنگل های استان به خصوص بلوط ریشه در خاطرات و سنت ما دارد و همگان در مقابل از این نعمت زیبای خداوندی مسئولیم.

فرمانده تیپ 48 فتح استان نیز بعد از خیر مقدم و تبریک هفته منابع طبیعی به کاشت هر ساله درخت توسط مقام معظم رهبری (مدظله العالی) اشاره کرد و افزود: این عمل ایشان، بایستی الگویی برای همه ما باشد.

سردار حسن حکمتیان افزود؛ تا کنون در تیپ 48 فتح با کاشت نهال از گونه های مختلف، باغ های متعددی را احداث کرده ایم و قطعا این کار را ادامه خواهیم داد.

وی افزود: در راستای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت تیپ ۴۸سپاه فتح به جد پای کار بوده و درهمین راستا همکاری لازم را با اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان داشته و چندین پویش بذرکاری و نهالکاری اجرا کرده ایم.

علی محمد روستا معاون عمرانی استاند ار نیز طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت کار را طرح بسیار ارزشمندی دانست و تاکید کرد: این طرح فقط وظیفه منابع طبیعی نیست، بلکه همه دستگاه‌های اداری استان باید همراه منابع طبیعی باشند.

سعید جاوید بخت مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان نیز با تبریک هفته منابع طبیعی و تقدیر از همکاری خوب سپاه فتح، بسیج سازندگی و تیپ 48 فتح استان در اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت، به شعار هفته منابع طبیعی امسال با عنوان منابع طبیعی، با مشارکت مردم، برای مردم، اشاره کرد و افزود: اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان در راستای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت، در سال جاری حدود ۲میلیون نهال تولید کرده ایم و با اجرای پویش های مختلف نهالکاری با حضور همه اقشار به خصوص سپاه و بسیج در حال اجرای آن هستیم.

در ادامه این مراسم با اهدا لوح تقدیری به سردار حکمتیان فرمانده تیپ 48 فتح به جهت همکاری ها و پیگیری ها در اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت، قدردانی شد و سپس در عرصه مشخص و آماده شده در محوطه تیپ، کاشت تعداد ۱۵۰۰ اصله نهال با گونه های کاج، سرو، هلو، گیلاس و خرمالو آغاز شد.

کاشت تعداد ۱۵۰۰ اصله نهال در تیپ 48 فتح استان + (تصاویر)کاشت تعداد ۱۵۰۰ اصله نهال در تیپ 48 فتح استان + (تصاویر)کاشت تعداد ۱۵۰۰ اصله نهال در تیپ 48 فتح استان + (تصاویر)کاشت تعداد ۱۵۰۰ اصله نهال در تیپ 48 فتح استان + (تصاویر)کاشت تعداد ۱۵۰۰ اصله نهال در تیپ 48 فتح استان + (تصاویر)

 

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار