خبرهای داغ:
یادداشت سردبیر/انتخابات ایران، عرصه شکوه و اقتدار ملی؛

آنان که آمدند، روشنی دل مادران صبور شهدا بودند

آنان که آمدند، روشنی دل مادران صبور شهدا بودند
  روی سخنم با آنانی است که پشتیبان رهبرشان بودند؛ نفسهاتان گرم و وجودتان سلامت که هر رأی شما حماسه آفرینان، لبیک به دعوت مادران تا همیشه منتظر شهدا و اسباب شادی دل تک تک پدران چشم انتظار شهدا شد و نام پرآواره ایران عزیزمان بار دیگر بر بلندای تاریخ ثبت شد و تَکیه شهدایی انتخابات را خالی نگذاشتید.
کد خبر: ۹۵۸۳۶۵۰
|
۱۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۲

قزوین_ خبرگزاری بسیج؛ انتخابات ازجمله مولفه های تمایز نظام های مردم سالار از دیگر نظام ها و از شاخصه های مهـم ارزیابی و کیفیت عملکرد این گونه نظام ها است. ازاین رو انتخابات از جهات مختلـف و ازجملـه از نظر کیفیت برگزاری، نهاد مجری، مجریان، نظارت و ناظران و چگونگی اجـرا و نظـارت، همـواره مورد توجه اقشار مختلف جامعه بـوده اسـت.

در برگزاری انتخابات عناصر و عوامل متعددی نقش آفرینی می کنند که نقش و اهمیت هر عنصر و عامل تابع مقتضیات و ماهیت نظام انتخابات است. با آنکه از ایام باستان، گاهی نشانه‌هایی از دخالت مردم در گزینش مسوولا‌ن به چشم می‌خورد، لکن باید گفت اساس اندیشه‌ای که فن گزینش را به عنوان موجه ‌ترین و مشروع‌ترین ابزار وصول به قدرت و همچنین رایج‌ترین شیوه اعمال اراده مردم قرار دهد، امری جدید است.

قرن ها گذشته تا بشر امروزی به این نتیجه رسیده که برای داشتن یک زندگی اجتماعی سالم در کنار هم نوعان خود باید در قالب اجرای قوانینی که دولت ها طرح و وضع می کنند، زندگی کند. لذا انتخاب نوع حکومت در بسیاری جوامع با نظر و انتخاب مردم است.

در ایران اسلامی نیز پس از ظهور انقلاب اسلامی به رهبری امام راحل و با انتخاب ملت، نوع حکومت، «جمهوریت» و «اسلامیت» بوده و در طول ۴۲ سال از عمر انقلاب، هر چهار سال یکبار مردم در انتخابات ریاست جمهوری حضور یافته و بر ادامه جمهوریت و فرد اداره کننده این حکومت رأی می دهند.

۱۱ اسفندماه سال ۱۴۰۲ هجری شمسی، مردم ایران اسلامی در مقابل دیدگان جهانیان، با حضور در پای صندوق های رأی، سومین انتخابات قرن را تبدیل به حماسه و جریانی امیدآفرین کردند که نشان از فهم سیاسی ملت است.

بی شک این انتخابات به لحاظ اهمیت و جایگاه، پس از طی دوران سختی که بر ملت گذشت، خلق حماسه ای بزرگ و ماندگار در تاریخ کشورمان را به ثبت رساند. لذا نیازمند نگاه نو و تفکری جدید برای تحول در فضای کشور با نمایندگانی کارآمد، با کفایت، باایمان، عدالتخواه و پاکدست با عملکردی جهادی انقلابی است تا هم در عرصه بین المللی و هم در عرصه داخلی به سمت نگاهی روشن و ایجاد رفاه نسبی برای مردم پیش رویم.

۱۱ اسفندماه ۱۴۰۲، در حالی بعنوان حماسه ای ماندگار یاد می شود که فراخوان بدخواهان نظام جمهوری اسلامی در طیف گسترده ای از رسانه های وابسته به این بدخواهان، هرروز بارها و بارها منتشر می شد تا با سواستفاده از مشکلات موجود در داخل کشور، مردم را از رفتن به پای صندوق های رأی بازدارند که این امر بازتاب گسترده ای در سطح جهان داشت.

مهمترین پیام مشارکت مردمی در انتخابات ۱۴۰۲، خواسته مردم مبنی بر حکومتی بر مبنای اسلام و جمهوریت است که پاسخ محکمی از سوی مردم به دست اندازی ها و فتنه جویی های رسانه های بی هویت غربی و اربابان آنهاست. اینکه مردم با تبعیت از ولایت فقیه و حفظ حرمت خون های پاکی که برای به ثمر رساندن انقلاب بر زمین ریخته شده، بیش از ۴۵ سال همچنان حیات را بر پیکرهٔ تنومند انقلاب جاری می سازد، هنوز در هیچ کجای جهان و برای هیچ مدل از حکومت های عالم، تجربه نشده و این همان انقلاب خمینی کبیر است.

مقام معظم رهبری فرمودند؛ «بنده اصرارم بر حضور حدّاکثری و عمومی ملت ایران به‌خاطر این است که می‌بینم و می دانم که حضور یکپارچه‌ی مردم، حضور پرشوق و امیدوارانه و قدرتمندانه‌ی مردم موجب می‌شود که دشمن مأیوس بشود؛ وقتی دشمن مأیوس شد، کارآیی خود را از دست خواهدداد.»«۱۳۹۲/۰۳/۲۲» و ملت ولایی ایران در لبیک به منویات رهبر فرزانه خود، در واقع این پیام را به تمام جهان مخابره کردند که «ما برای استقلال و آزادی و جمهوریت و اسلامیت خون دادیم تا اختیار به اجنبی ندهیم».

روی سخنم با «مردم میدان» است. روی سخنم با آنانی است که دل در گرو انقلاب، از مدتها پیش با تمام ناملایمتی هایی که وجود داشت، جهاد تبیین کردند که؛«انتخابات عرصه تحقق تعهدی است که بر مادران شهدا داریم»، روی سخنم با رأی اولی های پرانرژی و متعهد، روی سخنم با فرهنگیان انقلابی، روی سخنم با کارگران زحمتکش، عاملین موثر چرخه تولید، روی سخنم با دانشجویان بیدار، روی سخنم با پزشکان مهربان و مردمی، روی سخنم با نظامیان غیور و مقتدر، روی سخنم با اصناف همیشه در صحنه، روی سخنم با همه آنانی است که تکلیف دانستند و آمدند؛ 

دست مریزاد! بر شرف و غیرت تک تک مردم میدان حضور که با امدنتان به مادران شهدا این پیام را رساندید که؛ «زینب های درد کشیده و صبور زمانه امان را تنها نمی گذارید». آنانی که وقتی جوانشان رفت، جوانیشان هم رفت و امروز گیسوی سفیدشان زبان گویای دردهای نهفته در جانشان است.

مردم میدان های حضور!

روی سخنم با شماست که فرمانده اتان «مرد میدان» بود و مکتب میدانِ حضور و جهاد و شهادت، آموزه مادران شیرزن و پدران قهرمانتان است؛

نفسهاتان گرم و وجودتان سلامت که هر رأی شما حماسه آفرینان، لبیک به دعوت مادران تا همیشه منتظر شهدا و اسباب شادی دل تک تک پدران چشم انتظار شهدا شد و نام پرآواره ایران عزیزمان بار دیگر بر بلندای تاریخ ثبت شد.

روی سخنم با تمام شما حماسه آفرینانی است که مجلس شهدایی انتخابات را خالی نگذاشتید؛

اجرتان با شهدا و امام شهدا....

 

عکس مادر شهید صادق صالحی/۱۱اسفندماه سال ۱۴۰۲

عکاس:

 

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار