آغاز برگزاری انتخابات در استان اردبیل/ حضور پرشور مردم در پای صندوق‌های رای

رای‌گیری انتخابات همزمان مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری که از ساعت هشت صبح امروز جمعه ۱۱ اسفندماه ۱۴۰۲ در سطح استان اردبیل آغاز شده است، از نخستین ساعات با حضور پرشور مردم استان اردبیل در پای صندوق‌های رای ادامه دارد.
کد خبر: ۹۵۸۳۰۴۴
|
۱۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۱

آغاز برگزاری انتخابات در استان اردبیل/ حضور پرشور مردم در پای صندوق‌های رای

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل مردم استان اردبیل همزمان با سراسر کشور برای انتخاب هفت نماینده خود در دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ۲ نماینده در ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری پای صندوق‌های رای رفتند.

بنا به اعلام ستاد انتخابات استان اردبیل، یک هزار و ۳۸۰ صندوق شهری و روستایی برای اخذ رای در نقاط مختلف این استان پیش‌بینی شده است و حدود ۳۰ هزار نفر نیز به عنوان عوامل اجرایی در فرایند برگزاری انتخابات پیش‌رو مشارکت دارند.

ستاد انتخابات استان اردبیل همچنین اعلام کرده که برای انتخاب هفت نماینده استان مجلس شورای اسلامی، ۱۶۸ نفر داوطلب و برای برگزیدن ۲ نماینده استان در مجلس خبرگان رهبری، سه داوطلب در حال رقابت هستند.

برای برگزاری این دو انتخابات همزمان، یک هزار و ۳۸۰ صندوق شهری و روستایی برای اخذ رای در نقاط مختلف استان اردبیل پیش‌بینی شده است و حدود ۳۰ هزار نفر نیز به عنوان عوامل اجرایی در فرایند برگزاری انتخابات پیش‌رو مشارکت دارند.

استان اردبیل با پنج حوزه انتخابیه، هفت نفر نماینده در مجلس شورای اسلامی دارد که سه نفر آنها از حوزه انتخابیه شهرستان‌های اردبیل، نیر، نمین و سرعین و چهار نفر دیگر نیز از حوزه انتخابیه شهرستان گرمی و انگوت (یک نماینده) ، حوزه انتخابیه شهرستان مشگین‌شهر (یک نماینده) ، حوزه انتخابیه شهرستان‌های خلخال و کوثر (یک نماینده) و نیز حوزه انتخابیه شهرستان‌های پارس‌آباد، بیله‌سوار و اصلاندوز (یک نماینده) انتخاب خواهند شد.

استان اردبیل با جمعیت افزون بر یک میلیون و ۲۸۰ هزار نفر(بر اساس آخرین سرشماری در سال ۱۳۹۵)، در این دوره از انتخابات بیش از یک میلیون نفر واجد شرایط رای دادن دارد.

بر اساس اعلام ستاد انتخابات استان اردبیل، فرآیند اخذ آرای مردم در تمامیِ شعب استان امروز از ساعت هشت صبح همزمان با سراسر کشور آغاز شده است.

بنا بر اعلام ستاد انتخابات کشور، پنج مدرک هویتی «کارت ملی، شناسنامه، گواهینامه، گذرنامه و کارت پایان خدمت» بر اساس قانون جدید انتخابات برای رای دادن شهروندان تعریف شده که همراه داشتن یکی از آنها کافی است.

بر اعلام این مرجع، شناسنامه رای دهندگان ممهور نمی شود و متولدان ۱۱ اسفند ۱۳۸۴ به قبل واجد شرایط رأی دادن در انتخابات امروز هستند.

در همین زمینه سیدحامد عاملی، استاندار اردبیل روز گذشته با حضور سرزده در ستاد انتخابات شهرستان اردبیل در فرمانداری مرکز استان، آخرین روند اقدامات اجرایی برای برگزاری انتخابات از جمله توزیع صندق‌های رای و تعرفه ها را به‌صورت میدانی بررسی و دستورات لازم را در راستای رفع برخی مسائل صادر کرد.

بهروز زلالی دبیر ستاد انتخابات استان اردبیل شامگاه پنجشنبه با بیان اینکه همه تمهیدات لازم برای برگزاری یک انتخابات باشکوه اتخاذ شده است، یادآورشد: برای تسهیل در امر رای دادن جانبازان، معلولین و سالخوردگان شعباتی در نظر گرفته شده است تا این عزیزان بدون هیچ مشکلی بتوانند در رای گیری شرکت کنند.

دبیر ستاد انتخابات استان اردبیل همچنین به شهروندانی که سواد خواندن و نوشتن ندارند، توصیه کرد با یکی از اقوام و فرزندان خود در شعبه اخذ رای حاضر شوند و تعرفه اخذ رای را پر کنند.

 

ساعت ۹:۱۴/ مردم با حضور پرشور در انتخابات زمینه تشکیل مجلس قوی را فراهم می‌کنند

فرمانده سپاه حضرت عباس(ع) اردبیل روز جمعه هنگام حضور در پای صندوق رای گفت که مردم اردبیل همانند سراسر کشور با حضور پرشور در انتخابات زمینه تشکیل یک مجلس قوی و مقتدر را فراهم می‌کنند.

سردار غلامحسین محمدی اصل اظهار کرد: همان طور که مردم عزیز ما در آغاز اعیاد شعبانیه با حضور پرشور خود در راهپیمایی یوم الله ۲۲ بهمن با آرمان‌های امام راحل و انقلاب اسلامی تجدید میثاق کرده و دشمن را ناامید کردند، امروز هم در انتخابات حضور پرشوری خواهند داشت.

وی با اشاره به صف‌های رای دهندگان در پای صندوق‌های رای گفت: این صف‌ها و حضور پرشور مردم نشان می‌دهد که مردم همچنان پای آرمانهای اسلام و انقلاب و نظام ایستاده‌اند و به رغم ادعاها و تلاش‌های بدخواهان و معاندان انقلاب و اسلام از آن حمایت و پشتیبانی می‌کنند.

فرمانده سپاه حضرت عباس( ع) اردبیل بیان کرد: امروز همانند سراسر کشور در استان اردبیل هم شاهد تحقق اصول راهبردی چهارگانه مقام معظم رهبری یعنی مشارکت پرشور، رقابت، سلامت و امنیت خواهیم بود و مردم اردبیل به عنوان خاستگاه و مرکز ترویج فرهنگ شیعه در پای صندوق‌های رای حاضر خواهند شد.

وی همچنین گفت: مردم اردبیل همزمان با سراسر کشور امروز حماسه جدیدی خلق خواهند کرد و زمینه تشکیل یک مجلس قوی و مقتدر را ایجاد می‌کنند.

ارسال نظرات