ارائه خدمات دامپزشکی به عشایر لرستان در ۱۵ مرکز درمانگاهی

مدیرکل دامپزشکی لرستان گفت: دامپزشکی استان با استفاده از ۳۴ نفر واکسناتور از ۱۵ مرکز درمانگاه دامپزشکی به عشایر استان خدمات رسانی کرد.
کد خبر: ۹۵۸۲۵۱۳
|
۰۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، دکتر مصطفی زبردست در نشست با معاونین   اداره کل دامپزشکی که در سالن جلسات برگزار شد، اظهار کرد: دامپزشکی لرستان با استفاده از ۳۴ نفر واکسناتور از ۱۵ مرکز درمانگاه دامپزشکی به عشایر استان خدمات رسانی کرده است.

به گفته وی واکسیناسیون دام‌های سبک و سنگین، سمپاشی، ویزیت و آموزش در قالب اردوی جهادی و با استفاده از توان بخش خصوصی و دولتی  استان انجام شد.

مدیرکل دامپزشکی لرستان گفت: واکسینه کردن دام‌ها بر علیه بیماری آبله گوسفندی، آبله بزی، PPR، تب برفکی و بروسلوز دام سبک انجام شد.

زبردست بیان کرد: ۶۳۲ هزار و ۸۳۵ رأس دام بر علیه بیماری آبله گوسفندی، ۸۶۲ هزار و ۴۰۲ رأس دام بر علیه بیماری تب برفکی، ۱۵۴ هزار و ۵۷۰ رأس دام بر علیه بیماری آبله بزی، ۷۹۱ هزار و ۶۰۰ رأس بر علیه بیماری PPR همچنین ۱۰۵ هزار و  ۱۰۹ رأس دام بر علیه بیماری بروسلوز واکسینه شدند.

وی در پایان گفت: در این طرح ۱۰۰۰ لیتر سم در بین عشایر توزیع و ۵۰۰ ویزیت دام نیز انجام شد، همچنین با توزیع بروشورهای آموزشی بهداشتی جهت آگاهی بخشی نسبت به بیماری‌های مشترک بین انسان و دام اقدام کردند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات