به همت سازمان بسیج کارگران و کارخانجات:

طرح کاشت 3میلیون درخت در مراکز کار و تولید سراسر کشور

طرح کاشت 3میلیون درخت در مراکز کار و تولید سراسر کشور به همت بسیجیان جامعه کار و تولید
کد خبر: ۹۵۸۲۲۱۳
|
۰۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۶

به گزارش سازمان بسیج کارگران و کارخانجات کشور،مراسم ملی درختکاری که با شعار هم عهدی سبز به یاد حاج قاسم  امسال در جامعه کار وتولید برگزار می گردد در این طرح کاشت 3میلیون درخت در مراکز کار و تولید سراسر کشور انجام می گیرد.

 این مدل برگرفته از مدل حضور بسیج در عرصه های مقابله با کرونا و مقابله با فلج اطفال با طرح ملی واکسن فلج اطفال و ده ها حضور قدرتمندانه بسیج در مواجه با بحران ها و بلاهای طبیعی به عنوان پایگاه مردمی است .

دکتر اله بداشتی مسئول سازمان بسیج کارگران و کارخانجات کشور با کاشت نهالی در کارخانه سایپا دیزل این طرح را آغاز و به رده های بسیج کارگران و کارخانجات در سراسر کشور اعلام گردید.

اله بداشتی گفت: به جهت نقش آفرینی  این سازمان در این طرح بزرگ ملی در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص کاشت ۱۰۰۰ میلیارد درخت در سراسر کشور  به کمک عزیزان جهادگر بسیجی،کارگران و کارفرمایان به امید خدا بنابراین است که تعداد ۳ میلیون نهال از ابتدای بهمن ماه تا انتهای فروردین ماه در سراسر کشور کاشته شود .

این نهال‌ها هم نهال های مثمر هم غیر مثمر خواهد بود .

بنا شده است که سازمان بسیج سازندگی هر استان با کمک سازمان منابع طبیعی آن استان با توجه به اقلیم و جغرافیا هر منطقه نهال‌ مناسب را جهت کاشت در اختیار عزیزان قرار داده و اداره کل منابع طبیعی استان هم در حفظ و سیانت از درخت کاشته شده انشالله تلاش لازم را خواهد داشت .

ما بنا داریم که در جوار صنعت در واحدهای صنعتی، تولیدی و معدنی در مکان هایی که امکان کاشت نهال وجود دارد با توجه به اقلیم و جغرافیا و شرایط موجود درخت‌ها را کشت کنند .

انشالله بتوانیم در این حوزه هم مثل گذشته فعالیت‌های خوبی را انجام دهیم نکته‌ حائز اهمیت این است که هر نهال را به یاد یک شهید خواهیم کاشت و تمام تلاش  حفظ و صیانت از نهال‌ها خواهد بود.

سازمان بسیج کارگران کارخانجات کشور با توجه به اینکه بیشترین جمعیت حوزه کارگری یعنی ۱۱ میلیون کارگر و حتی بازنشسته را دارد تمام  سعی خود را می کند  که بتوانیم از ظرفیت مردمی کردن این حوزه استفاده کنیم تا کشت درختان را داشته باشیم.

ارسال نظرات